کد خبر : 44116
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹
-

رشادت‌های جانانه شیرزنان در خط مقدم نبرد با داعش

رشادت‌های جانانه شیرزنان در خط مقدم نبرد با داعش
در مستند «زنانی با گوشواره‌های باروتی» زن خبرنگار زمانی که به کودکان و زنان و پیرمرد‌ها می‌رسد دیگر فقط یک خبرنگار نیست، بلکه عضوی از اعضای خانواده‌ی مردم ستم دیده‌ی عراقی است.

گروه فرهنگی سورپرس– علی عبدالصمدی؛ مستند رضا فرهمند با عنوان «زنانی با گوشواره‌های باروتی» روی آنتن شبکه‌ی سوم سیما رفت. این مستند قرار است از شبکه های افق و مستند نیز باز پخش شود. مستندی درباره ی زن خبرنگار لبنانی که خانه را ترک کرده و در خط مقدم مبارزه با داعش به خبرنگاری و تهیه‌ی فیلم می‌پردازد و البته این همه‌ی داستان نیست. این خبرنگار مبارز در خط مقدم پیکار با گروهک‌های تکفیری، خود زخم خورده‌ی دشنه‌ی داعش است و برادرش را از دست داده است.

این زن خبرنگار زمانی که به کودکان و زنان و پیرمردها می رسد دیگر فقط یک خبرنگار نیست و عضوی از اعضاء خانواده ی این مردم ستم دیده ی عراقی است. مردمی که با ایمانی در دل و سلاحی در دست شهرهایشان را از شر داعش و نیروهای تکفیری پاکسازی کردند. زن خبرنگار لبنانی با دیدن مردانی که از چنگال داعش گریخته اند اما هرگز برای این نیروی اهریمنی دست به اسلحه نبرده اند، همچون خواهری دلسوز و فداکار است. وقتی شخصی از نیروهای مسلح عراق به خبرنگار زن لبنانی هشدار می دهد که فقط یک خبرنگار صرف باشد، او به جوش و خروش می آید و از وظیفه ی انسانی خود در قبال هم نوعانش شانه خالی نمی کند.

این خبرنگار زن تمام خطرات احتمالی را به جان می خرد تا خود را به آغوش کودکان معصومی برساند که بعضا مادر یا پدر یا هر دو را از دست داده اند. کودکانی که در خوش بینانه ترین حالت در اردوگاههای امن هستند یا از شهری به شهری دیگر کوچ می کنند.

زن خبرنگار لبنانی در ادامه ی سفر خود به مناطقی متروکه می رسد که روزگاری محل سکونت خانواده ها بوده است. خانواده هایی که از هم متلاشی شده اند. برخی از اعضاء خانواده به داعش پیوسته اند، برخی دیگر جان باخته و برخی دیگر آواره هستند. نوجوانانی که تمام دوران زیبای نوجوانی را در کمپ ها و اردوگاهها می گذرانند و برخی از کشورهای اسلامی و عربی نیز با دیدن این اخبار و دانستن چند و چون زندگی همکیشان و برادران و خواهران دینی خود، خم به ابرو نمی آورند و همچنان پولهای خود را می شمارند و برجهای سر به فلک کشیده در امیر نشینان خود علم می کنند و ادعای انسانیت و مسلمانی نیز دارند.

به تصویر کشیدن مظلومیت کودکان و خانواده های درد کشیده‌ی گرفتار داعش و نیروهای تکفیری که به جای آن که در فضای گرم خانواده زندگی سپری کنند، مشغول جنگ و پیکار با داعش هستند، هرگز دست کمی از جهاد ندارد. به راستی تهیه و تولید چنین برنامه ها و مستندهایی می تواند در مصورسازی مظلومیت کودکان این منطقه از جغرافیای گیتی و ارائه و پخش آنها در شبکه های تلویزیونی کشورهای منطقه به ویژه کشورهای اسلامی، صدای رسای این کودکان و خانواده های مظلوم باشد.

 

انتهای پیام/ ۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.