کد خبر : 98396
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
-

رایزنی های امیرعبداللهیان در مونیخ

رایزنی های امیرعبداللهیان در مونیخ
وزیر امور خارجه کشورمان در مونیخ با مقاماتی از جمله دبیرکل سازمان ملل متحد، رئیس جمهور اسلوونی، رئیس اقلیم کردستان عراق و وزرای امور خارجه قطر، هند، بوسنی، هلند، بلژیک و آلمان دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش گروه بین الملل سورپرس، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در نخستین روز حضور خود در مونیخ و در حاشیه پنجاه و هشتمین اجلاس امنیتی، با مقاماتی از جمله دبیر کل سازمان ملل متحد، رئیس جمهور اسلوونی، رئیس اقلیم کردستان عراق و وزرای امور خارجه قطر، هند، بوسنی، هلند، بلژیک و آلمان دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امورخارجه کشورمان روز شنبه ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه به وقت محلی و ۱۹ به وقت تهران در این اجلاس سخنرانی خواهد کرد.

امیرعبداللهیان در مصاحبه ای خبری گفت: در اجلاس امنیتی مونیخ قرار است در دیدار با مقامات سیاسی کشورها، درباره توسعه همکاری‌های دو جانبه و مسائل مورد علاقه، اوضاع منطقه، تبیین سیاست‌های دولت جدید ایران و لزوم لغو تحریم‌های ضد ایرانی در چارچوب مذاکرات وین گفتگو و تبادل نظر کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در بدو ورود به مونیخ هم در خصوص مذاکرات وین نیز اظهار داشت: ما امیدواریم که گفتگو‌های جمهوری اسلامی ایران و کشور‌های ۱+۴ در وین منجر به رسیدن به یک توافق خوب در آینده نزدیک شود. برای مرحله پس از توافق خوب ما نیازمند این هستیم که گفتگو‌هایی را با کشور‌های مختلف داشته باشیم برای اینکه آماده بازگشت همه طرف‌ها به تعهداتشان و اجرای توافقات ذیل برجام که در سال ۲۰۱۵ میلادی انجام شد، باشیم.

وی با اشاره به اینکه بخشی از دیدار‌ها و گفتگو‌ها به موازات تبیین سیاست خارجی دولت جدید و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی با جمهوری اسلامی ایران و توسعه مناسبات اقتصادی جهان با جمهوری اسلامی ایران برمی‌گردد، یادآور شد: البته در موضوع مذاکرات وین ما هنوز برخی مسائل حل نشده مواجه هستیم که جناب آقای دکتر باقری و همکارانم در وین با جدیت و با هدف رسیدن به یک توافق خوب گفتگو‌ها را ادامه می‌دهند.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: آنچه مربوط به جمهوری اسلامی ایران است و ابتکارات فعالی که جمهوری اسلامی ایران روی میز مذاکره‌کنندگان قرار داده است، ما به یک توافق خوب و دست‌یافتنی بسیار نزدیک هستیم. اما این طرف‌های غربی هستند که بایستی ابتکار و انعطاف واقعی خود را به تصویر بکشند و آن‌ها هستند که (با رویکردشان به ابتکارات جمهوری اسلامی ایران) تعیین می‌کنند که این مذاکرات در چند روز یا چند هفته آینده به نتیجه خواهد رسید.

 

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.