کد خبر : 59749
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۹
-

باید کاری کنیم که مردم از هزینه‌های زیاد سلامت خلاص شوند؛

راهکار کاهش مرگ‌های کرونایی

راهکار کاهش مرگ‌های کرونایی
رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، گفت: اگر هر چه سریع تر بتوانیم یک میلیون و سیصد هزار نفر جمعیت در اولویت دریافت واکسن کرونا را واکسینه کنیم، از شدت مرگ و میرها کاسته خواهد شد.

به گزارش سورپرس؛ محمدرضا ظفرقندی، شامگاه پنج شنبه در پانل صنفی بیست و هشتمین مجمع سالیانه انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری پنل صنفی فقط این نیست که در مورد مسائل جامعه پزشکی حرف بزنیم و تصمیم بگیریم.

وی افزود: ما باید کاری کنیم که مردم از هزینه‌های زیاد سلامت خلاص شوند و خدمات درمانی بهتری بگیرند.

ظفرقندی با عنوان این مطلب که گردش کار در اقتصاد سلامت برای خدمت بهتر است، گفت: رکود در اقتصاد سلامت، مساوی است با کاهش کیفیت خدمات و بی انگیزه شدن جامعه پزشکی است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، ادامه داد: ساختار نظام سلامت، اقتصاد سلامت و نیروی انسانی، سه ضلع یک مثلث هستند که اگر هر کدام دچار آسیب و خدشه شوند، مشکلات همگان بیشتر می‌شود.

ظفرقندی با اشاره به مهاجرت پزشکان جوان به دنبال عدم توجه به مشکلات آنان. گفت: اگر به جایگاه پزشک عمومی توجه نکنیم، مشکلات جامعه پزشکی بیشتر می‌شود.

وی با گلایه از خالی ماندن صندلی‌های دستیاری بسیاری از رشته‌های پزشکی، افزود: اگر هزینه‌های واقعی سلامت تأمین نشود، شاهد به هم ریختگی اقتصاد سلامت و به دنبال آن، کاهش کیفیت خدمات و کاهش انگیزه ارائه دهندگان خدمات خواهیم بود.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، در ادامه پنل صنفی مجمع انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران که به صورت مجازی برگزار شد، به مسائل مبتلا به نظام سلامت در دوران کرونا اشاره کرد و افزود: اگر بخواهیم زنجیره بیماری را قطع کنیم، تنها راه ما تسریع در انجام واکسیناسیون است.

وی تاکید کرد: هر کشوری که زودتر بتواند بیماری کووید ۱۹ را کنترل کند، چرخ اقتصادی آن کشور زودتر راه می‌افتد.

ظفرقندی گفت: اگر بتوانیم گروه‌های جمعیتی یک میلیون و سیصد هزار نفر در اولویت دریافت واکسن را زودتر واکسینه کنیم، به شدت از مرگ و میرها خواهد کاست.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران افزود: بیش از ۷۰ درصد مرگ‌های کرونایی در بین افراد آسیب پذیر، سالمندان و کسانی است که بیماری‌های زمینه‌ای دارند. بنابراین، اگر این تعداد از جمعیت کشور واکسینه شوند، خواهیم توانست از شدت مرگ‌ها کم کنیم.

وی با تاکید بر تسریع در واردات واکسن با مشارکت بخش خصوصی، تصریح کرد: واکسن‌های وارداتی با نظر مراجع علمی و انجمن‌های علمی باشد.

ظفرقندی با عنوان این مطلب که هنوز تا انجام واکسیناسیون با واکسن‌های تولید داخل زمان زیادی باقی مانده است، افزود: تا آن زمان باید بتوانیم از واکسن‌هایی که تأییدیه اضطراری را گرفته اند، وارد کنیم.

وی در پایان گفت: سیاست وزارت بهداشت در انجام واکسیناسیون، بهترین برنامه‌ای است که آماده شده است و ما خوب می‌دانیم هر شهر و استان، چه تعداد واکسن کرونا نیاز دارد.

انتهای پیام/۲۸۰

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.