کد خبر : 38849
تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
-

راهپیمایی نمادین اربعین ممنوع اعلام شد

راهپیمایی نمادین اربعین ممنوع اعلام شد
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌غربی گفت: برگزاری هرگونه راهپیمایی و پیاده‌روی گروهی و کاروانی تحت هر عنوان به صورت نمادین ممنوع است زیرا برخلاف شیوه‌نامه‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا محسوب می‌شود.

به گزارش سورپرس، سیدهادی طباطبایی روز یکشنبه در جلسه ستاد اربعین آذربایجان‌غربی اظهار داشت: امسال راهپیمایی اربعین نداریم و باید از حرکت موکب داران نیز به سمت مرزها جلوگیری شود.

وی با اشاره به لزوم اطلاع‌رسانی دقیق در این راستا، ادامه داد: مردم به  شایعات و مطالب طرح شده در فضای مجازی و سایت‌های غیرمعتبر توجه نکنند که البته برای جلوگیری از این امر، باید اطلاعات دقیق در خصوص این موضوع در اختیار مردم قرار گیرد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌غربی گفت: باید برنامه‌های فرهنگی متناسب با اربعین حسینی در سطح شهر و به‌صورت مجازی برگزار شود و حال و هوای شهر چهره حسینی بگیرد.

مسوول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین در آذربایجان‌غربی گفت: باید برنامه‌های فرهنگی متناسب با اربعین در دستگاه‌های اجرایی سطح استان برگزار شود تا فضای اربعین در جامعه گسترش یابد.

حجت‌الاسلام اسد میرزایی تاکید کرد: منازل مردم خودشان هر کدام به تنهایی حسینیه‌ها عزاداری اربعین هستند و می‌توان با اجرای برنامه‌های مختلف در فضای مجازی این حسینیه‌ها را فعال و پرشور کرد.

١٧ مهر  مصادف با روز اربعین سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است و به دلیل شیوع کرونا و با هدف جلوگیری از گسترش این ویروس، راهپیمایی اربعین ۹۹ در ایران و عراق لغو شده است.

 

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.