کد خبر : 4912
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰
-

معاون صدای رسانه ی ملی در دورهمی یلدایی رادیویی‌ها:

رادیو به خوبی توانسته نقش خود را در زندگی مخاطبان ایفا کند

رادیو به خوبی توانسته نقش خود را در زندگی مخاطبان ایفا کند
حمید شاه آبادی گفت: کمیت و کیفیت تولیدات رادیویی به پشتوانه همکارانمان در رادیو ارتقاء یافته و امروزکم نیستند برنامه هایی که می شود به آنها افتخار کرد.

به گزارش سورپرس ، حمید شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی در آیین دورهمی یلدایی رادیویی‌ها، گفت: کمیت و کیفیت تولیدات رادیویی به پشتوانه ی عزیزان و همکارانمان در رادیو ارتقاء یافته است و امروزکم نیستند برنامه هایی که می شود به آنها افتخار کرد. رادیو توانسته به خوبی نقش خود را در زندگی مخاطبان خود ایفا کند. ولی رادیو باید بازتعریف جدیدی از وظایف خود داشته باشد تا در سپهر رسانه ای کشور بتواند بیش از پیش بدرخشد.

آیین دورهمی رادیویی‌ها در فضایی گرم و صمیمی با حضور حمید شاه آبادی، معاون صدای رسانه ملی،مهندس فیروزی، مشاور اجرایی و رییس حوزه ریاست سازمان صدا و سیما، پیشکسوتان و بزرگانی همچون بهروز رضوی، مسعود فروتن، امیر نوری، صفا آقاجانی، حمید منوچهری، فریبا متخصص، میرطاهر مظلومی، رامین پورایمان، حلیمه سعیدی و مدیران شبکه‌های رادیویی و جمعی از کارکنان رادیو برگزار شد.

معاون صدای رسانه ملی، در این مراسم عنوان کرد: امیدوارم این ساعت های منتهی به شب یلدا برای همه ما لحظات خوبی باشد. ۲ سال پیش اولین سخنرانی خود را در این مراسم انجام دادم و با شما عهد کردم که هر سال با برگزاری این مراسم کارهای گذشته خود را نیز مرور کنیم. کمیت و کیفیت تولیدات رادیویی به پشتوانه ی شما عزیزان ارتقا یافته است و امروزکم نیستند برنامه هایی که می شود به آنها افتخار کرد.

رادیو توانسته به خوبی نقش خود را در زندگی مخاطبان خود ایفا کند ولی رادیو باید بازتعریف جدیدی از وظایف خود داشته باشد تا در سپهر رسانه ای کشور بتواند بیش از پیش بدرخشد.

امروز دشمنان ما بالاترین توان خود را در عرصع ی رسانه گذاشته اند و تمامی رسانه ها به صورت عام و رادیو به صورت خاص باید بتوانند در مقابل این تهاجم ایستادگی کنند.
وی ادامه داد: در این مسیر باید خودباوری وجود داشته باشد. خودباوری مسیری نوین برای رادیو است و خلاقیت نوینی را به همراه خواهد داشت. خودباوری این نیست که ما خودمان را قبول داشته باشیم و از همه انتقاد کنیم. خودباوری توام با عزت نفس است و به ما روحیه ی مضاعف برای حل مشکلات می دهد. مسئولیت پذیری اولین نتیجه خودباوری است که باعث تولید آثار باکیفیت می شود. همچنین راه های رسیدن به خودباوری را باید به درستی طی کنیم. اول باید خود را بشناسیم و در مرحله ی دوم، شناخت و مدیریت نقاط قوت ما خواهد بود و مرحله سوم، شناخت و مدیریت نقاط ضعف خودمان است که همه این موارد در کنار هم ،باعث تولیدکارهای فاخر بیش از پیش خواهد شد.

معاون صدای رسانه ملی، تاکید کرد: برگزاری این مراسم باعث می شود کارهای گذشته خود را مرور کنیم و اگر گله ای وجود دارد باید در همین جا بیان شود و من به عنوان مدیر باید پاسخگو باشم.

شاه آبادی درباره ی کارهای انجام شده در رادیو، گفت: کم و بیش از کارهای انجام شده در رادیو مطلع هستید. خوشبختانه تعداد شنوندگان روند رو به رشدی، داشته است و این آمارها برای ما خوشایند است. دو سال پیش در همین مراسم بحث عدالت را مطرح کردم و الان می خواهم درباره مسایل اجرایی صحبت کنم. امروز یکی از مهمترین آسیب ها در مجموعه رادیو، تعریف نادرست از کسانی است که با آنها همکاری داریم و نبود عدالت در برآوردها است که در این رابطه انتقادهای زیادی هم وجود دارد.

معاون صدا، افزود: محصول تشکیل کارگروه های تخصصی این بود که برای همه کسانی که در حوزه برنامه سازی فعالیت می کنند این اجازه فراهم شده که بتوانند در شغل دیگری نیز فعالیت داشته باشند و جایگاه علمی و تخصصی خود را بشناسند.

وی ادامه داد: آمار نشان می دهد که همکاران ما در رادیو در ۵ گروه ، رده بندی شده اند و یک شخص از حیث رده ی خود، می تواند بفهمد در چه جایگاهی ایستاده است. گام دوم ما تشکیل کمیته مرکزی برآورد بود. نرخ نامه ای که با گذشت دو سال تلاش مجدانه، ابتدا برای چهار شبکه به صورت آزمایشی تدارک دیده شد و بعد از آن در همه شبکه ها ، تمامی برآوردها بر اساس نرخ نامه ی جدید کمیته مرکزی و سابقه عوامل برنامه ساز صورت می گیرد.

معاون صدای رسانه ملی، اظهار کرد: برنامه سازان در انواع حوزه ها در سامانه هم صدا شناخته شدند و کد برنامه سازی نیز به آنها اختصاص داده شد. همچنین ورود بی نظم نیروهای جدید با این سامانه منظم شد و این آغاز برقراری نظم و عدالت بود.

شاه آبادی در پایان سخنان خود یادآور شد برنامه سازان می توانند از طریق کمیته برآورد و سامانه هم صدا، با مدیران خود در ارتباط باشند و شبکه کاری خود را بشناسند و وضعیت خود را نیز بررسی کنند که این روند باعث ارتقای کیفیت کارها نیز خواهد شد.

سیاوش عقدایی اجرای مراسم در استودیو یک و میثم عبدی اجرای مراسم در استودیو هشت را برعهده داشت.در ادامه مراسم ویدیویی از کارکنان و برنامه‌سازان رادیو پخش شد که از ویژگی های کار در رادیو و مشکلات خود می‌گفتند‌.

رونمایی از پوستر مجموعه مستند رادیویی مفاخر رادیو با نام “استودیو هشت”
در قسمتی از برنامه ی دورهمی یلدایی رادیویی ها کلیپی از پیشکسوتان و مفاخر رادیو پخش و سپس پوستر مجموعه مستند رادیویی مفاخر رادیو با نام استودیو هشت با حضور حمید شاه‌آبادی و حامد فاتحی، مدیر روابط عمومی رادیو رونمایی شد.
سری اول این مجموعه در هشت قسمت به صورت مستند تلویزیونی تولید و از سیما پخش شده است .در آستانه برگزاری پانزدهمین جشنواره بین المللی رادیو و همزمان با رونمایی از پوستر سری دوم مجموعه مستند مفاخر رادیو، ، فرآیند تولید آن آغاز شد.
این مستند ادای دینی است به افرادی که در تاریخ ۸۰ ساله ی رادیو تلاش کرده اند و در آن به ویژگی های شخصیتی و حرفه ای بزرگان رادیو در حوزه های گویندگی، نویسندگی، تهیه کنندگی ،صدابرداری و دیگر بخش ها پرداخته می شود.

۶ اثر مکتوب از برنامه های رادیو گفتگو

در ادامه مراسم ۶ اثر مکتوب از برنامه های گفتگو محوری که با حضور اندیشمندان، اساتید و پژوهشگران سواد رسانه¬ای و اطلاعاتی در رادیو گفتگو انجام شده و با رهنمون های معاون صدای رسانه ی ملی ،دکتر حمید شاه آبادی و به همت آقایان دکتر رضا کوچک زاده تهمتن مدیر شبکه گفتگو و ابوالفضل نوروزی ،مدیر گروه سیاسی اجتماعی این شبکه تهیه و تألیف شده است، رونمایی شد.

 

عنوان کتاب های منتشر شده توسط رادیو گفتگو به این شرح است:
«سواد رسانه ای از الف تا ی» ،«درآمدی بر دین و مدرنیته»،«جنگ تا جنگ» ،« فانوس»،«جریان شناسی نفوذ» ،«عصر خمینی»

در ادامه کلیپی از برترین های رادیو در جشنواره های ملی و بین‌المللی در دوره قبل پخش و از برگزیدگان امسال با حضور معاون صدا و مشاور اجرایی و رییس حوزه ریاست رسانه ملی نیز تجلیل شد.
اسامی تقدیر شدگان از برترین های رادیو در جشنواره های ملی و بین المللی :
مهدی شاه‌رضایی و حسین خلیل‌نژاد از رادیو جوان
میرطاهر مظلومی، فرشاد آذرنیا، سهیلا خدادادی و صفا آقاجانی از رادیو نمایش
فیروزه آدابی از رادیو سلامت
فرهاد دهنوی و مهری مؤیدی از رادیو گفت‌وگو
علی اسماعیلی از رادیو معارف
تینا میرکریمی، حسین معصومی،راضیه حسینعلی از رادیو ایران ، آرزو مددی، علی‌رضا محمدی و مینا نیکانیک از رادیو تهران

حمیده رضا سلطانی، فرزانه صادقیان، مهدی شیار و حمیدرضا کجوری از رادیو اقتصاد
این مراسم به همت روابط عمومی معاونت صدا و همکاری ادارات کل مالی-اداری و فنی برگزار شد. تهیه کننده تلویزیونی این برنامه علی سواد کوهی و تهیه کننده رادیویی نیز فرهاد دهنوی بود. گزیده این آیین در روزهای آتی از شبکه تلویزیونی نسیم و شبکه رادیویی جوان به روی آنتن خواهد رفت.

انتهای پیام/ ۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.