کد خبر : 138553
تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴
-

در پیام تسلیت؛

رئیسی: مسئولیت حمله حمص با حامیان خارجی گروه‌های تروریستی است

رئیسی: مسئولیت حمله حمص با حامیان خارجی گروه‌های تروریستی است
رئیس جمهور گفت: کمک به ایجاد فضای تنفسی برای تداوم بقا و عملیات تروریست‌های داعشی و تکفیری در سوریه، اقدامی همسو و مکمل تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه حاکمیت ملی سوریه است.

به گزارش پایگاه خبری سورپرس، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در پیامی با تسلیت وقوع حادثه تروریستی به رئیس جمهور، دولت، ارتش و ملت کشور دوست و برادر جمهوری عربی سوریه تصریح کرد: این اقدام مجرمانه نشان داد که مخالفان امنیت، ثبات و توسعه در منطقه، همچنان به رویکرد تروریستی و وحشیانه خود ادامه می‌دهند که ملت مظلوم سوریه در طول سالیان گذشته از آن رنج برده است.

متن کامل پیام رئیس جمهور به شرح زیر است؛

جناب آقای بشار اسد

رئیس جمهور سوریه

السلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته

وقوع حمله ناگوار تروریستی اخیر در حمص که منجر به شهادت و مصدومیت تعداد زیادی از افسران جوان این کشور شد موجب تأسف و تالم اینجانب، دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران گردید.

ادامه حملات و اقدامات تروریستی در سوریه طی ماه‌های اخیر، ناشی از تداوم حمایت اطلاعاتی، امنیتی و لجستیکی از تروریست‌ها با هدف ممانعت از شکل‌گیری ثبات، استقرار و امنیت کامل در این کشور است.

کمک به ایجاد فضای تنفسی برای تداوم بقا و عملیات تروریست‌های داعشی و تکفیری در سوریه، اقدامی همسو و مکمل تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه حاکمیت ملی سوریه است.

بی‌تردید مسئولیت این رخداد غم‌انگیز متوجه حامیان خارجی گروه‌های تروریستی از جمله اشغالگران سرزمین‌های سوریه است که از اعمال حاکمیت ملی بر تمامیت ارضی سوریه و مبارزه مؤثر با تروریسم ممانعت می‌کنند. از نهادهای مسئول بین‌المللی به‌ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد انتظار می‌رود که به مسؤلیت خود در این زمینه عمل نمایند.

این اقدام مجرمانه نشان داد که مخالفان امنیت، ثبات و توسعه در منطقه، همچنان به رویکرد تروریستی و وحشیانه خود ادامه می‌دهند که ملت مظلوم سوریه در طول سالیان گذشته از آن رنج برده است.

رئیسی: مسئولیت حمله حمص با حامیان خارجی گروه‌های تروریستی است

در پایان این حادثه را به جناب‌عالی، دولت، ارتش و ملت کشور دوست و برادر جمهوری عربی سوریه و کلیه بازماندگان شهدا تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای مجروحان شفای عاجل خواهانم.

سید ابراهیم رئیسی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

انتهای پیام/.۱۰۱

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.