کد خبر : 140519
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷
-

آیین روز دانشجو؛

رئیسی: دانشگاه اتاق فکر دولت است

رئیسی: دانشگاه اتاق فکر دولت است
رئیس‌جمهور کشورمان گفت: دشمنان می‌خواستند کلاس‌ها را تعطیل و رشد علم را دچار وقفه کنند اما اهداف آن‌ها عملی نشد.

پایگاه خبری سورپرس آیسان کاظم زاده گلشن؛ حجت‌الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور کشورمان، امروز در دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به فرارسیدن روز دانشجو اظهار کرد: دانشجو همواره در طول سال دانشجو است و صرفاً در روز دانشجو، نباید مورد توجه قرار بگیرد. وی افزود: دانشجو، قشر پیشتازی است که جامعه‌اش را می‌شناسد و آماده است برای رفع نیاز جامعه، خود را عرضه کند.

رئیسی تاکید کرد: دانشجو در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی گره‌گشایی می‌کند و باید همواره در جایگاه روشنفکری قرار داشته باشد. رئیس قوه اجرایی افزود: دانشجو در این جایگاه روشنفکری لازم است ببیند قبل از اینکه دیگران ببینند؛ رصد بکند، قبل از اینکه دیگران رصد بکنند و شرایط جامعه را خوب درک بکند و در زمان لازم، مطالبه‌گری و حق خواهی کند و به اصلاح امور حساس باشد.

وی با بیان اینکه دانشگاه مرکز علم و تولید علم است و به کشور قدرت می‌دهد اضافه کرد: هر کشوری که قدرتمند شده، از دانشگاهش قدرتمند شده است و نیروهای آموزش دیده، دانشمند و نخبه و کسانی که هم تخصص و هم تعهد دارند، می‌توانند در عرصه‌های مختلف تحول‌آفرین باشند.

دانشگاه اتاق اندیشه‌ورزی دولت به حساب می‌آید

رئیس‌جمهور گفت: حقیقتاً قدرت علمی، پیشران پیشرفت و توسعه در کشور است؛ قدرت علمی در کشور یکی از مؤلفه‌های قدرت به حساب می‌آید و توانمندی کشور با علم و دانش و فناوری دارای اهمیت است. رئیسی افزود: آینده ایران را علم و دانش و تخصص همراه با تعهد رقم می‌زند و دانشگاه، متکلف این مسئولیت مهم است.

وی ادامه داد: دانشگاه، تحول‌آفرین است و من این را نه به عنوان یک تعارف بلکه به عنوان یک باور گفتم که دانشگاه، اتاق فکر دولت است؛ دانشگاه اتاق اندیشه‌ورزی دولت به حساب می‌آید و می‌تواند این تحول را رصد کند و بگوید که این تحول، کجا درست و در کجا احیاناً با کندی مواجه بوده است.

رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود گفت: دانشگاه با دانش و تلاش خودش می‌تواند در کنار صنعت، معدن، کشاورزی، آب، برق، انرژی و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی همه مسائل را بشناسد و راهکار حل آن را بیابد و اقدام کند؛ لذا دانشگاه می‌تواند نقش بسیار قابل توجهی داشته باشد.

رئیس قوه اجرایی تاکید کرد: دانشگاه کانون اخلاق، ادب، کرامت انسانی، خداخواهی و دگر خواهی است؛ در عین حال توجه به محرومان و مستضعفان و توجه به قانون اجرای عدالت، فضایلی هستند که محل کسب آن‌ها، در دانشگاه است. رئیسی ادامه داد: دانشگاه می‌تواند در عرصه‌های مختلف، نقش‌آفرین باشد.

دشمنان می‌خواستند کلاس‌های دانشگاه را تعطیل کنند

رئیسی با بیان اینکه جنبش دانشجویی، جنبش ضد استبداد و ضد استعمار است افزود: جنبش دانشجویی، جنبشی است که می‌تواند هم ضد استبداد داخلی و هم ضد استعمار خارجی باشد. رئیس‌جمهور گفت: نقش دانشجویان ما در دفاع مقدس، در دفاع از حریم و حرم در عرصه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی و اجتماعی، با اهمیت بوده است و بازخوانی این نقش برای دانشگاهیان، بسیار اهمیت دارد.

رئیسی گفت: دشمن به دلیل اینکه نقش دانشگاه و مراکز حساس و اثرگذار را دریافته بود، تلاش کرد تا دانشگاه‌ها را به هم بریزد و محل کسب علم و معرفت را دچار اخلال کند. وی افزود: ملاحظه کردید که سال گذشته دانشگاه مورد هدف بود اما باید صمیمانه از دانشجویان، اساتید و مدیران تشکر کنم که دشمن را ناکام گذاشتند و اجازه ندادند که دشمن، به اهداف پلید خود برسد.

رئیس قوه اجرایی کشور افزود: دشمنان می‌خواستند کلاس‌ها را تعطیل و رشد علم را دچار وقفه کنند اما اهداف آن‌ها عملی نشد؛ دانشجویان در کلاس‌ها حضور یافتند و این حضورشان، در ناامیدی دشمن اثربخش بود.

انتهای پیام/ ۲۸۰

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.