کد خبر : 42354
تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
-

دیدار صمیمانه امیر مکه با سفیر فرانسه در بحبوحه اعتراضات علیه پاریس

دیدار صمیمانه امیر مکه با سفیر فرانسه در بحبوحه اعتراضات علیه پاریس
امیر منطقه مکه مکرمه در اوج تنش‌های به وجود آمده به دنبال نشر کاریکاتورهای موهن از پیامبر اکرم (ص) در فرانسه، میزبان سفیر این کشور در عربستان بود.

به گزارش سورپرس به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، خالد الفیصل بن عبد العزیز، امیر منطقه مکه مکرمه با وجود تنش‌هایی که به دلیل ترسیم نقاشی‌های موهن از پیامبر (ص) در فرانسه ایجاد شد، میزبان لودویگ بوی، دیدار صمیمانه‌ای با سفیر فرانسه در عربستان داشت.

طبق گزارش خبرگزارش رسمی عربستان (واس)، در این دیدار گفتگوهای دوستانه‌ای انجام شده و درباره مسایل مهم مشترک بحث و گفتگو شد.

خبرگزاری واس به انتشار خبری کوتاه از این دیدار اکتفا کرده و به مساله اخیر کاریکاتورهای اهانت‌آمیز که بازتاب گسترده‌ای در جهان اسلام داشت و موضعگیری‌های سیاسی و مردمی در محکومیت آن در پیش گرفته شده و نیز کمپین‌هایی در تحریم کالاهای فرانسوی به دلیل حمایت امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه از انتشار این کاریکاتورها  ایجاد شدند، اشاره‌ای نکرد.

حساب کاربری امارت مکه در توییتر عکسی از دیدار امیر مکه و این دیپلمات فرانسوی که تنها دو هفته قبل سفیر کشورش در عربستان شده، منتشر کرد.

سفیر فرانسه نیز در حساب توییتر خود از امیر مکه بابت این دیدار “گرم و صمیمانه” در شهر جده تشکر کرد.

کاربران توییتر اقدام رسانه رسمی عربستان در دوستانه خواندن این دیدار را در شرایطی که فرانسه موضعگیری رسمی در حمایت از اهانت به پیامبر (ص) در پیش گرفته، محکوم کردند.

یکی از این کاربران توییتر نوشت: آیا این اقدامی تحریک آمیز در چنین شرایطی نیست؟

یک کاربر دیگر نیز نوشت: سفیر فرانسه احتمالا در این دیدار از عربستان خواسته با هر گونه فراخوان برای تحریم کالاهای فرانسوی مقابله کند.

جنجال بر سر این دیدار در حالی شکل گرفته که هیات علمای بزرگ عربستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، اهانت به جایگاه انبیا در راستای خدمت به کسانی است که به افراط‌گرایی دعوت می‌کنند و خواستار گسترش نفرت و دشمنی میان جوامع انسانی هستند.

انتهای پیام/۱۲۳

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.