کد خبر : 142473
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶
-

دو دلیل مهم نوسان کاهشی قیمت سکه

دو دلیل مهم نوسان کاهشی قیمت سکه
بررسی روند قیمتی سکه در بازار تهران از ریزشی شدن قیمت سکه حکایت دارد.

به گزارش سورپرس؛ بنا بر اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر، قیمت سکه امامی که در هفته گذشته به بالای مرز ۳۴ میلیون تومان رسیده بود، در روندی کاهشی دیروز تا ۳۱ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان ریزش کرد.

در معاملات روز گذشته برخی معامله گران به شکاف قیمتی سکه رفاه و سکه در بازار به عنوان یک دلیل مهم اشاره کردند. قیمت سکه رفاه روز گذشته با ۳۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد که نسبت به بازار بیش از یک میلیون تومان گران‌تر بود. فعالان بازار درباره این فاصله قیمتی می‌گفتند دلیل چنین اتفاقی به دامنه نوسان در این بازار برمی‌گردد که یک درصد شده و در طول معاملات نمی‌تواند بیشتر از این نوسان بدهد.

از سوی دیگر قیمت طلای آب‌شده نزولی شد و کانال ۱۲ میلیون را از دست داد و به حوالی حمایت ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید.

به گفته برخی از تحلیلگران یکی از دلایل تند شدن شیب کاهش قیمت سکه در روز اخیر ناشی از نزول قیمت دلار بوده است. گفتنی است که نرخ دلار در روز‌های اخیر به بازار سکه خط‌دهی می‌کرد و موجب نوسان قیمت سکه شده بود.

از سوی دیگر به نظر می‌رسد یکی از دلایل نوسان کاهشی نرخ ارز و سکه ناشی از پیش‌فروش ماشین‌های چینی با بلوکه ۵۰۰ میلیون‌تومانی است. در شرایط کنونی برخی از معامله‌گران معتقدند این پیش‌فروش می‌تواند تا انتهای هفته همچنان بر مدار نزول باشد. البته در این میان برخی هم می‌گویند اگر خودرو‌های وارداتی چینی باشند، خرید این خودرو به‌صرفه نیست. در شرایط کنونی با توجه با قیمت اعلامی سکه در سایت اتحادیه، سکه مرز ۳۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد؛ اما اگر نیمه کانال ۳۱ را از دست دهد احتمال عقب‌نشینی تدریجی تا کف کانال یاد شده وجود دارد.

انتهای پیام/ ۲۸۰

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.