کد خبر : 102750
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۹:۰۸
-

دومین رویداد نوآورنه حوزه کودک برگزار می‌شود

دومین رویداد نوآورنه حوزه کودک برگزار می‌شود
دومین رویداد کودک با تمرکز بر محتوا در دانشگاه شهیدبهشتی برگزار می‌شود.
به گزارش سورپرس، با توجه به اهمیت نقش کودک در جامعه و نیاز به ایده‌پردازی و توسعه آن در جامعه، دومین رویداد کودک با تمرکز بر محتوا در بهار و تابستان ۱۴۰۱ در دانشگاه شهیدبهشتی برگزار می‌شود.دکتر فرنوش اعلامی، عضو گروه علوم تربیتی و معاون مرکز رشد دانشگاه شهیدبهشتی با استناد به جمله معروفی که می‌گوید «اگر کودکان را در یک محیط غنی و تحریک‌کننده قرار دهیم، یادگیری اتفاق می‌افتد»، تاکید کرد: امروزه این محیط، تنها شامل محیط فیزیکی نیست و محتوا، صرفا کتاب نیست و کودکان تحت تاثیر انواع محتواها قرار می‌گیرند. همچنین آموزه‌های مختلفی در دنیا تعریف شده که یادگیری را تسهیل می کند.

اعلامی ادامه داد: یکی از افتخارات ما باید دارابودن محتوای کافی، مناسب، بومی و به‌روز در حوزه کودک باشد و متاسفانه بسیاری از محتواهایی که در حوزه کودک تعریف و منتشر شده‌اند، از نظر سنی، جنسی، رفتاری و فرهنگی محتوای مناسبی نیستند و این در حالی است که بسیاری از فعالان حوزه کودک در ایران، دانش، تخصص و تجربه بسیار خوبی از کار با کودک داشته‌اند، اما شاید کمتر به دنبال توسعه ایده و یا فعالیت‌های استارت‌آپی و تربیت نیرو رفته‌اند، از طرفی باید بپذیریم که نسل جدید، نیازمند و پذیرای محتوای جذاب، یادگیرنده و ارزشمند خواهد بود.

به گفته اعلامی، دومین رویداد کودک با تمرکز بر محتوا در بهار و تابستان ۱۴۰۱ در دانشگاه شهیدبهشتی برگزار می‌شود. این رویداد با محوریت تربیت ارزشی در حوزه‌های مرتبط با فناوری‌های نوین، بازی‌های دیجیتالی و فیزیکی، داستان سرایی، محتوای تعاملی، محصولات و خدمات نوآورانه و تولید محتوا برای کودکان آسیب پذیر، محروم، دگرتوان، اوتیسم و غیره به دنبال جذب ایده‌های مختلف است.

به نقل از روابط عمومی پارک دانشگاه شهید بهشتی، معاون مرکز رشد دانشگاه شهیدبهشتی اعلام کرد: علاقه‌مندان می‌توانند به سایت مرکز رشد دانشگاه شهیدبهشتی به آدرس https://roshd.sbu.ac.ir/event_koodak مراجعه و ایده خود را ثبت کنند.

وی درخصوص هدف از برگزاری این رویداد گفت: کمک به عملیاتی کردن ایده‌های نوآورانه حوزه کودک، ارتقاء توانمندی علاقه‌مندان به فعالیت‌های استارت‌آپی حوزه کودک، شناسایی افراد شایسته در این حوزه، تلاش جهت حمایت‌های مادی و معنوی از برگزیدگان رویداد و کمک به تیم‌سازی و شبکه‌سازی میان شرکت‌کنندگان جهت اقدامات نوآورانه و ارزشمند در این حوزه از جمله اهداف اصلی برگزاری این رویداد است.

به گفته اعلامی، در بهار و تابستان ۱۴۰۰ نیز، نخستین رویداد کودک با محوریت کتاب کودک و با حضور تعدادی از علاقه‌مندان به این حوزه برگزار شد. در این رویداد پس از پایش اولیه ایده‌های شرکت کنندگان و برگزاری کارگاه و جلسات منتورینگ، برگزیدگان رویداد در دمودی، در حضور سرمایه گذاران و علاقه‌مندان به حوزه کودک، ایده های استارت‌آپی خود را ارائه کردند.

وی از همه علاقه‌مندان و فعالان حوزه کودک دعوت کرد تا در این رویداد استارت آپی حضور پیدا کنند.

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.