کد خبر : 25979
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
-

رییس سابق مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی:

دولت حق ندارد به حوزه ساخت و ساز ورود کند

دولت حق ندارد به حوزه ساخت و ساز ورود کند
یک کارشناس مسکن گفت: دولت فقط مسئول سیاست گذاری و فراهم کردن تسهیلات ارزان قیمت است.

به گزارش سورپرس به نقل از  شبکه رادیویی ایران، محمود فاطمی عقدا رئیس سابق مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و کارشناس مسکن در برنامه «سلام صبح بخیر» رادیو ایران با اشاره به تسهیلات حمایتی وزارت راه و شهرسازی به مستاجران اظهار کرد: کشور ما هر ساله در فصل تابستان مشکل اجاره بها و نابسامانی مسکن را تجربه می‌کند؛ سال ۸۶ یک قانون ساماندهی مسکن را جهت جلوگیری از افزایش قیمت داشتیم که اگر تا به امروز به این قانون عمل می کردیم، با مشکل افزایش بی رویه قیمت مسکن روبرو نمی شدیم.

او ادامه داد: بهترین روش برای ثبات قیمت مسکن این بود که آقای روحانی در ۵ سال اول دولت خود به مسکن توجه می کرد البته توجه معمولی وجود داشت اما مشکل مسکن همیشه در میان مردم حضور داشته است.

این استاد دانشگاه بیان کرد: برنامه های حمایتی دولت برای کاهش قیمت مسکن در هر صورت می تواند موثر باشد اما لازم است که تسهیل و کاهش قیمت در صدور پروانه انجام شود و دولت از تولید انبوه مسکن حمایت کند.

فاطمی عقدا اضافه کرد: دولت حق ندارد به حوزه ساخت و ساز ورود کند چون تشکل ها،شرکت ها و بخش های خصوصی بزرگ در این زمینه فعالیت می کنند و دولت فقط مسئول سیاست کذاری و فراهم نموندن تسهیلات ارزان قیمت است.

او با اشاره به قیمت مسکن گفت: ما در هر حوزه ای از مسکن وابستگی به خارج نداریم و می توانیم کیفیت مناسب، ساخت خوب و اقدامات اساسی را به مشتری عرضه کنیم.

کارشناس مسکن تصریح کرد: در حوزه اقتصاد مسکن متاسفانه افزایش ارز، بلافاصله در تمام مسائل داخلی اثر می گذارد و مسئولی هم از آن جلوگیری نمی کند البته یکی از مولفه های افزایش قیمت مسکن، بحث زمین است.

فاطمی عقدا در پایان تاکید کرد: با توجه به نقش و اهمیت مسکن در ایران، سوداگری در این بازار سابقه زیادی دارد و این آشفته بازار نتیجه هجوم دلالان است.
«سلام صبح بخیر» این هفته به تهیه کنندگی آرمان ستوده و گویندگی سعید توکلی از آنتن رادیو ایران پخش می شود.

انتهای پیام/ ۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.