کد خبر : 72794
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹
-

دوباره بوی باروت از اوکراین می‌آید

دوباره بوی باروت از اوکراین می‌آید
خبر‌ها از درگیری‌ها میان مخالفان اوکراینی طرفدار روسیه و نظامیان ارتش طرفدار غرب و آمریکا حکایت دارد.

به گزارش گروه بین الملل سورپرس، مخالفان مستقر در مناطق شرقی اوکراین می‌گویند در حمله ارتش اوکراین ۵ تن از نیرو‌های آن‌ها کشته شده اند. کی یف، ضمن رد این خبر، مخالفان را به کشتن یکی از نظامیانش متهم کرده است. همزمان با تشدید تنش‌ها در شرق اوکراین، رسانه‌های بین‌المللی از ورود یک ناو نیروی دریایی آمریکا به دریای سیاه خبر دادند.

همزمان آمریکا ۱۵۰ میلیون دلار کمک نظامی به اوکراین اختصاص داد. بنابر اعلام وزارت دفاع آمریکا کمک هزینه ۱۵۰ میلیون دلاری به اوکراین شامل مواردی، چون تسلیحات و هزینه آموزش نظامی است. آمریکا در مقابل از دولت اوکراین خواسته، همکاری با ناتو را در مناطق مرزی با روسیه افزایش دهد. وزارت دفاع آمریکا پیش از این هم ۱۲۵ میلیون دلار کمک ـ هزینهِ نظامی به اوکراین اختصاص داده بود. دولت آمریکا متعهد شده ۲/۵ میلیارد دلار کمک نظامی – امنیتی به اوکراین ارائه دهد.

آمریکا از ۷ سال پیش تاکنون به بهانه حمایت از دولت‌های غربگرا در اوکراین، به تنش در روابط روسیه و اوکراین دامن می‌زند. این کمک هزینه نظامی هم درحالی به دولت اوکراین تخصیص داده شده که رئیس جمهور آمریکا قرار است در روز‌های آینده با رییس جمهوری روسیه دیدار کند.
انتهای پیام/۱۱۱

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.