کد خبر : 93027
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳
-

دلیل تاخیر در اعلام رنگ‌بندی کرونایی شهرها چیست؟

دلیل تاخیر در اعلام رنگ‌بندی کرونایی شهرها چیست؟
گزارش‌های دانشگاه مریلند نشان می‌دهد که سویه جهش‌یافته امیکرون می‌تواند تست‌های PCR را به شکل کاذب منفی کند.

به گزارش سورپرس؛ دکتر حمید سوری، استاد اپیدمولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان این مطلب اظهار کرد: مطالعات جدید درباره سویه اومیکرون حاکی از آن است که این سویه می‌تواند تست‌های PCR را به شکل کاذب منفی نشان دهد و این مساله منجر به فریب شود.

سوری با بیان این که اومیکرون در حال حاضر در بیشتر مناطق ایران پراکنده است، ادامه داد: باید حواسمان باشد برای مرگ‌ها و بستری‌های تایید شده با تست‌های PCR کم‌شماری نکرده و گمراه نشویم. بر این اساس بهتر است هم مرگ‌ها و بستری‌های تایید شده با پی‌سی‌آر گزارش شوند و هم موارد محتمل و مشکوک را روزانه پیگیری و روند آنها را در استان‌های مختلف مشخص کنیم.

او معتقد است که رویکرد ارزیابی و پایش وضعیت اپیدمی در کشور با توجه به سویه اومیکرون باید اصلاح شود چرا که واریانت اومیکرون آخرین سویه جهش‌یافته کرونا نخواهد بود و احتمالا در ماه‌های آینده نیز شاهد سویه‌های جدید خواهیم بود. اما مهم این است که چقدر برای مقابله با شرایط جدید تحمیلی آماده باشیم و چقدر بتوانیم واکنش سریع نشان دهیم و زودتر شناسایی کنیم تا حداقل آثار جانبی ناشی از اپیدمی را داشته باشیم.

گفتنی است وضعیت جدید رنگ‌بندی شهرهای کشور که به صورت هفتگی در اپلیکیش ماسک منشتر می‌شود، این هفته اعلام نشد. آنها اعلام کردند به دلیل تایید ورود سویه کرونای اومیکرون و ضرورت آمادگی کشور برای پیشگیری از شکل‌گیری موج بعدی کرونا، پیشنهاد جدیدی برای فرمول رنگ‌بندی از سوی کمیته‌های علمی و اپیدمیولوژی تهیه و در اختیار ستاد ملی کرونا قرار گرفته است. لذا رنگ‌بندی جدید پس از جلسه ستاد ملی کرونا به‌روزرسانی و منتشر خواهد شد.

صبح امروز هم دکتر محمدمهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از شناسایی ۲۶ مورد ابتلای قطعی به اومیکرون در کشور خبر داد و گفت: این مبتلایان در شهرهای تهران، مشهد، بابل، اصفهان و هرمزگان شناسایی شده‌اند.

انتهای پیام/ ۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.