کد خبر : 93904
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸
-

دستور معاون وزیر بهداشت برای برخورد با اخذ وجوه نامتعارف در بیمارستان‌ها

دستور معاون وزیر بهداشت برای برخورد با اخذ وجوه نامتعارف در بیمارستان‌ها
معاون درمان وزارت بهداشت در نامه ای به روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور بر لزوم نظارت بر اخذ تعرفه‌های مصوب و برخورد با تخلفات تعرفه‌ای تاکید کرد.

به گزارش سورپرس؛ بنابر اعلام وزارت بهداشت در متن نامه دکتر سعید کریمی آمده است: «چنانچه مستحضرید اخذ وجوه خارج از صورتحساب بیماران در موسسات پزشکی دولتی و غیردولتی، دفاتر کار و مطب پزشکان تخلف محسوب می گردد. لذا دستور فرمایید موارد ذیل به تمامی موسسات بهداشتی و درمانی، دفاتر کار و مطب های زیر مجموعه آن دانشگاه ابلاغ گردد.

۱- اخذ وجوه نامتعارف و خارج از صورتحساب موسسات پزشکی به خصوص در بیمارستانها و مراکز جراحی محدود تحت هرعنوان ممنوع و لازم است با استناد به ماده ۴ قانون تعزیرات حکومتی در امور بهداشتی درمانی در دستور کار کمیسیون ماده ۱۱ قانون تعزیرات حکومتی در امور بهداشتی آن دانشگاه قرار گیرد.

۲- هرگونه ارائه خدمات مازاد بر نیاز بیماران، تجمیع کدهای کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت، استفاده از کدهای با ارزش ریالی بالاتر در خدمات دارای کد مشخص با هدف انتفاعی ممنوع و مصداق تخلف تعرفه ای بوده و قابل طرح در کمیسیون ماده ۱۱ آن دانشگاه می باشد.

۳- تهیه دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی مطابق با بخشنامه های ابلاغی از طریق داروخانه های بیمارستانی تامین و هزینه های آن در صورتحساب بیماران درج گردد و هرگونه پرداخت مستقیم بیمار یا همراهان در وجه افراد یا شرکت های تامین کننده تجهیزات پزشکی مورد استفاده در تمام خدمات تشخیصی و درمانی ممنوع می باشد.

۴- نظارت بر رعایت تعرفه‌های مصوب توسط پیمانکاران بخش‌های برونسپاری شده در بیمارستان‌های دولتی و غیردولتی از وظایف ناظرین قرارداد، مسئولین فنی و پیمانکار می باشد و در بازدیدهای نظارتی معاونت درمان مورد توجه ویژه قرار گیرد.

۵- در بررسی و رسیدگی به تخلفات تعرفه‌ای خارج از صورتحساب و وجوه نامتعارف در موسسات پزشکی، تخلف موسسه (عدم ایفای وظایف مسئول فنی) و متخلف به صورت همزمان پیگیری و از حداکثر ظرفیت‌های قانونی در اعمال مقررات استفاده گردد (تعزیرات حکومتی، هیات انتظامی سازمان نظام پزشکی، هیات‌های رسیدگی به تخلفات کارکنان دولت و اعضای هیات علمی، ماده ۳۳ آیین نامه بیمارستان‌ها).»

انتهای پیام/۱۲۳

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.