کد خبر : 89080
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱
-

دبیر کمیسیون حقوقی کانون بانک های خصوصی؛

در نقد شدن چک‌های صیادی هیچ ممنوعیتی وجود ندارد

در نقد شدن چک‌های صیادی هیچ ممنوعیتی وجود ندارد
دبیر کمیسیون حقوقی کانون بانک های خصوصی گفت: چک های قدیمی که قرار است به تدریج از رده گردش خارج شود، در حال حاضر فقط در بانک خود امکان نقد شدن دارند.

به گزارش سورپرس به نقل از رادیو ایران، «علی نظافتیان» دبیر کمیسیون حقوقی کانون بانک های خصوصی در برنامه «سلام صبح بخیر» درباره قانون جدید صدور چک گفت: بر اساس قانون اصلاح صدور چک مصوب سال ۹۷، تمامی چک ها برای ثبت و صدور ملزم به ثبت در سامانه صیاد هستند.

وی در ادامه به تغییرات اعمال شده در این حوزه پرداخت و افزود: تا پیش از این، نقد چک ها در همه بانک ها امکانپذیر نبود؛ با طراحی جدید شبکه بانکی کشور قرار است به زودی همه بانک ها چک های یکدیگر را بپذیرند و آن را نقد کنند.

دبیر کمیسیون حقوقی کانون بانک های خصوصی در بخش دیگر صحبت هایش با یادآوری اینکه این قانون شامل چک های صورتی می شود، گفت: چک های قدیمی که قرار است به تدریج از رده گردش خارج شوند، در حال حاضر تنها در بانک خود امکان نقد شدن را دارند.

علی نظافتیان با اشاره به اینکه از اول دی ماه چک های صیادی صورتی رنگ در هر بانکی قابلیت نقد شدن را دارند، گفت: این طرح مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری زیادی دارد امیدواریم با تلاش بخش فناوری بانک مرکزی و سایر بانک ها، این مشکلات تا ابتدای دی ماه برطرف شود.

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.