کد خبر : 91226
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴
-

سخنگوی وزارت خارجه:

در حوزه خنثی سازی تحریم‌ها خبر‌های خوبی در راه است

در حوزه خنثی سازی تحریم‌ها خبر‌های خوبی در راه است
سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان این‌که نقشه راه همکاری ۲۰ ساله با روسیه تقریبا نهایی شده، گفت که در روز‌های آتی در حوزه خنثی سازی تحریم‌ها خبر‌های خوبی در راه است.

به گزارش سورپرس؛ سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (شنبه) در گفت‌وگویی تلویزیونی درباره گردهمایی سفرا و روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در کشور‌های همسایه که از امروز به مدت پنج روز در محل وزارت امور خارجه در حال برگزاری است، گفت: هر کدام از این کشور‌ها هم در سازوکار‌های منطقه‌ای مثل سازمان همکاری اقتصادی اکو و سازمان همکاری شانگ‌های یا مراودات منطقه‌ای و در حوزه‌های دیگر در حال طراحی است و یا در حوزه دوجانبه.

وی افزود: همین امروز که گفتگو‌ها در وین در حال برگزاری است، اجلاس سفرای ما در تهران در حال برگزاری است، برای اینکه موازی با لغو و رفع تحریم‌ها که در وین اتفاق می‌افتد خنثی سازی تحریم‌ها را داشته باشیم.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین اعلام کرد: سفر آقای دکتر رئیسی به تک تک این کشور‌ها برنامه ریزی شده و بزودی سران برخی کشور‌ها از جمله ترکیه در تهران خواهند بود و بزودی میزبانی خواهیم کرد.

خطیب‌زاده عنوان کرد: برنامه جدیدی را در وزارت امور خارجه طراحی کردیم به عنوان نقشه راه و سند‌های ۲۰ ساله با کشور‌های همسایه که با روسیه تقریبا نهایی شده و مجوز را از هیأت دولت اخذ خواهیم کرد که مذاکرات را انجام دهیم و مانند نقشه راه ۲۵ ساله‌ای که با چین تدوین کردیم با کشور‌های عمده همسایه بتوانیم این‌ها را انجام دهیم.

سخنگوی وزارت خارجه بیان کرد: وزارت امور خارجه قطعا در تنظیم و تسهیل این روابط نقش خودش را ایفا خواهد کرد، ولی همه می‌دانند وزارت امور خارجه یک ضلع از اضلاع دیپلماسی اقتصادی است و قطعا وزارتخانه‌ها و سایر نهاد‌های مستقیم مسئول این موضوع هم باید با ما این هماهنگی لازم را داشته باشند.

وی همچنین عنوان کرد: در ۱۰۰ روز گذشتته دو و نیم برابر تا سه برابر روابط اقتصادی وسعت پیدا کرده است. با ترکمنستان موانع را در سفر اخیر آقای رئیس جمهور مرتفع کردیم و با برخی از کشور‌های همسایه در حوزه‌های پولی و مالی گشایش‌ها اتفاق افتاده و هم در دست پیگیری است و ان‌شاءالله در روز‌های آتی در حوزه خنثی سازی تحریم‌ها خبر‌های بهتری در راه است.

انتهای پیام/ ۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.