کد خبر : 32994
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۶
-

افتتاح شبکه اینترنتی شمس در حرم شاه عبدالعظیم حسنی

افتتاح شبکه اینترنتی شمس در حرم شاه عبدالعظیم حسنی
شبکه اینترنتی شمس همزمان با اولین روز ماه محرم در حرم حضرت عبدالعظیم (ع) افتتاح می‌شود.

به گزارش سورپرس و به نقل از روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما، شبکه اینترنتی «شمس» در طلیعه ماه عزای سید و سرور شهیدان حضرت سیدالشهدا (ع) از افق ارادت و به وقت عاشقانه های کربلا طلوع می کند.

مراسم افتتاح این شبکه اینترنتی روز جمعه ساعت ۱۶ در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار و روزانه از شبکه تلویزیونی سپهر برای مخاطبان پخش می شود.

شبکه اینترنتی شمس در بستر سپهر و تلوبیون و همچنین سایت شبکه قرآن و معارف سیما قرار دارد و در راستای جایگزین کردن حضور در هیئات عزاداری در ایام کرونا با عزاداری در هیئات مجازی راه اندازی می شود.

عاشقان حسینی می توانند شعر، شور، شعور، شیدایی و شیفتگی را از مشرق شمس به تماشا بنشینند. علاقه مندان همچنین می توانند شبکه شمس را در فضای مجازی از طریق @shamstvirib و همچنین سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۴۴۰۰  تماشا کنند.

شبکه شمس زیر نظر شبکه قرآن هر شب از ساعت ۲۱تا نیمه شب به مدت سه ساعت در بستر سپهر برنامه هایی را پخش می کند. شورای معارف سیما امسال برنامه‌های عزاداری ماه محرم را به دلیل شیوع ویروس کرونا با عنوان حسینیه تلویزیونی ایران طراحی کرده که از شبکه‌های مختلف سیما پخش می‌شود و پخش مجدد این برنامه ها از شبکه اینترنتی شمس صورت می گیرد.

بر اساس جدول پخش حسینیه تلویزیون ایران عزاداران حسینی هر روز از ساعت ۱۸ تا ۱۹ می توانند پای سخنرانی حجت الاسلام سید حسین مومنی بنشینند و از مداحی سعید حدادیان استفاده کنند و از ساعت  ۱۹ و ۳۰ دقیقه تا ۲۱ نیز از منبر حجت الاسلام میرهاشم حسینی و مداحی سیدمجید بنی فاطمه بهره مند شوند.

سخنرانی حجت الاسلام حسین انصاریان هر روز از ۱۳:۳۰ دقیقه از شبکه دو با مداحی ذاکران حسینی پخش می شود و از ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه نیز کارشناسان مذهبی در برنامه کوی محبت به ایراد سخن می پردازند.

در شبکه سه از ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه تا ۱۶:۱۵ دقیقه سخنرانی حجت الاسلام ناصر رفیعی با مداحی سعید حدادیان پخش می شود و در شبکه چهار نیز حجت‌الاسلام سیدمحمدمهدی میرباقری از ساعت ۱۷ تا ۱۸ سخنرانی خواهد داشت و در شبکه پنج نیز  عزاداران حسینی می توانند از سخنان حجت الاسلام علیرضا پناهیان و مداحی حسین سازور استفاده کنند.

مداحی سیدرضا نریمانی هر شب از ساعت ۲۱:۱۵ دقیقه تا ۲۲ از شبکه افق پخش می شود و شبکه مستند در ساعت های ۱۹ و ۲۲ مستندهای ویژه محرم را پخش می کند.

شبکه قرآن نیز از ساعت ۱۰:۳۵ دقیقه تا ۱۳ و ۲۱:۱۵ دقیقه تا ۲۲ و ۴۵ دقیقه مرثیه سرایی و مداحی مداحان تهران و شهرستان ها را پخش می کند و از ساعت ۱۳:۳۰ به مدت یک ساعت سخنرانی حجت الاسلام حسین انصاریان و از ساعت ۱۵ تا ۱۶ سخنرانی آیت الله محمدعلی جاودان را برای عزداران ماه محرم پخش خواهد کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.