کد خبر : 140164
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴
-

درهم شکستن رویاهای نتانیاهو از سازمان ملل متحد تا طوفان الاقصی

درهم شکستن رویاهای نتانیاهو از سازمان ملل متحد تا طوفان الاقصی
به یاد داریم که بیانیه مشترک اسرائیل، امارات متحده عربی و ایالات متحده در ۱۳ اوت ۲۰۲۰ منعقد شد، و به دنبال آن توافق‌نامه‌های صلح امارات متحده عربی و بحرین در قالب پیمان ابراهیم مطرح شد.
گروه بین الملل سورپرسمنوچهر صابر *؛ در ۲۸ شهریور ماه، نخست وزیر اسرائیل در مجمع عمومی سازمان ملل با نقشه های در دست به پیمان ابراهیم اشاره کرد و طلوع یک خاورمیانه جدید را نوید داد، توافق بی نظیرش را با رنگ سبز مشخص کرد، که آغازش گذار از کشور‌های عربی و پایان آن دروازه‌های تمدن غرب بود؛ که به یکباره طوفان الاقصی، این مسیر را با خون کودکان مظلوم غزه به رنگ قرمز درآورد، در ادامه نگاهی مختصر به افسانه نتانیاهو می اندازیم.نخست وزیر اسرائیل در سازمان ملل:
حاکمان ایران چیزی جز یک نفرین برای مردم خود و منطقه نیستند.قوم یهود به دلیل عملکردهایش، مورد لعن و نفرین خداوند در قرآن کریم قرار گرفته است و مسلمانان نیز به تبعیت از قرآن آن‌ها را لعن میکنند. هر شخصی که از دستورات خداوند اطاعت نکند مستحق لعن است. [۳۲]مسئلۀ یهود، آیات زیادی از قرآن را به خود اختصاص داده است و در هر یک از این آیات به یک صفت و خصیصه و باور‌های بنی اسرائیل اشاره شده است. خداوند متعال میفرماید: «بنى اسرائیل را در آن کتاب خبر دادیم که دو بار در زمین فساد و نیز سرکشى خواهید کرد، هر گاه که آتش جنگ را افروختند خدا خاموشش ساخت و آنان در روى زمین به فساد مى‏کوشند، و خدا مفسدان را دوست ندارد.»

عملیات طوفان الاقصی و توحش رژیم کودک کش اسرائیل، اعتراضات گسترده مردم جهان را به دنبال داشت، اکنون صهیونیست در انزوای کامل قرار گرفته و آسیب‌پذیری آنان به قدری بالا رفته که احتمال سقوط دولت نتانیاهو را بالا برده، در واقع این همان سرنوشتی است که خداوند متعال در قرآن نسبت به قوم یهود وعده داده است.

نتانیاهو: توافق صلح تاریخی یا پیمان ابراهیم با عربستان و دیگر کشور‌های عربی، همچنین توافق کریدور ارتباطی هند-اروپا و کشور‌های عربی که خاورمیانه جدید را نوید می‌داد.

به یاد داریم که بیانیه مشترک اسرائیل، امارات متحده عربی و ایالات متحده در ۱۳ اوت ۲۰۲۰ منعقد شد، و به دنبال آن توافق‌نامه‌های صلح امارات متحده عربی و بحرین در قالب پیمان ابراهیم مطرح شد؛ اما بعداز تجاوزگری و بمباران بیمارستان‌های غزه و به شهادت رساندن کودکان و زنان مظلوم فلسطین، اجلاس سران عربی و اسلامی (شنبه ۱۱/۱۱/۲۰۲۳) در ریاض پایتخت عربستان برگزار شد. در این اجلاس اعضاء خواستار توقف فوری محاصره تحمیلی غزه و محکومیت تخریب وحشیانه اسرائیل در نوار غزه شدند. در بیانیه پایانی اجلاس سران عربی-اسلامی نیز از شورای امنیت سازمان ملل خواسته شد تا این اقدام را محکوم کند. همچنین در این بیانه از همه کشور‌ها خواسته شد، صادرات سلاح و مهمات به صهیونیست‌ها متوقف شود.

در حقیقت این بیانه و توافقنامه صلح که نخست وزیر اسرائیل از آن به عنوان پیمان ابراهیم یاد کرده بود به زباله دان تاریخ ریخته شد که البته خاورمیانه جدید قطعا در آینده نه چندان دور به وجود خواهد آمد؛ اما نه خاورمیان‌های که نتانیاهو و صهیونسیت در خیالشان شکل داده بودند بلکه خاورمیانه بدون صهیونیست و استکبار جهانی.

نتانیاهو: هوش مصنوعی اسرائیل هم به بشریت کمک خواهد کرد

آقای نتانیاهو همچنین در مجمع عمومی سازمان ملل گفت که تکنولوژی هوش مصنوعی اسرائیل «یک موهبت است و پتانسیل جنگ‌های مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند در مقیاسی غیرقابل تصور رخ دهد»

او ادامه داد که نباید اجازه داد که «یک آرمانشهر هوش مصنوعی به ویران‌شهر تبدیل شود.» او گفت: ما می‌توانیم آسمان‌ها را بیش از پیش گسترش دهیم و بشریت را فراتر از این سیاره ببریم. همانطور که فناوری اسرائیل به جهان نوآوری کمک کرده، هوش مصنوعی اسرائیل هم به بشریت کمک خواهد کرد. این همان خوابی است که شرکت‌های بزرگ تکنولوژی در اروپا برای بشریت دیده بودند تا بتوانند استیلای خود را در قالب استعمار فرانو ادامه دهند. در مبحث بعدی در این زمینه صحبت خواهیم کرد.

نقش سیلیکون، ولی (Valley) درگذر از استعمار نو به سوی استعمار فرانو

با نیم نگاهی به کتاب جهانی بی تفکر اثر فرانکلین فوئر که در سال ۱۳۹۶ نگاشته شده است، درمی یابیم که در حقیقت شرکت-هایی همچون ماکروسافت، اپل، گوگل و … که در سیلیکون، ولی (صاحبان شرکت‌های بزرگ تکنولوژی در منطقه‌ای در کالیفرنیا) حضور دارند، به واسطه انحصارگری‌های بی پایان خود، همه هستی را برای خود میخواهند. شرکت‌هایی همچون گوگل، تکنولوژی خودرو‌های بدون راننده را دنبال می کند، آمازون که نام پرحجم ترین رودخانه جهان را بر خود نهاده، و نیز مایکروسافت، فیسبوک و اپل همچنان در رقابت هستند تا بتوانند ما را دستیار شخصی خود کنند. این شرکت‌ها در پس پرده به دنبال این هستند که مخزن اطلاعات شخصی و ارزشمند ما را در دست بگیرند و با آوردن هوش مصنوعی، در حقیقت، انسانیت را ذوب کنند. آن‌ها با این باور مسیر تکامل انسان را تغییر دادند تا بتوانند انسان و ماشین را ادغام کنند. فوئر معتقد است این شرکت‌ها در حال انهدام قواعدی هستند که از فردیت محافظت میکرد، حال انسان بی اختیار، عنان را به غول‌های تکنولوژی سپرده است. این فرآیند، نویسندگی را بیارزش میکند و با تولید محصولاتی که ذائقه مشتری خود را به سمت شهوت رانی می کشاند در حال نابودی زنجیره فرهنگ، تغییر هویت، وکم رنگ شدن ارزش‌های هر کشور است. در حقیقت با توجه به اینکه صاحبان اصلی بیشتر این کمپانی‌ها اسرائیلی‌ها هستند، دولتمردان غرب و آمریکا به دلیل منافع شخصی، همواره در برابر زورگویی‌های این شرکت‌ها مطیع و تسلیم هستند. (فراکلین فوئر)

ابتدا باید گفت دیدگاه‌های آقای فوئر نسبت به ماهیت عملکرد این شرکت‌ها و اهداف دولتمردان غرب و امریکا و صهیونیست کاملا درست بود؛ البته باید به این نکته هم اشاره کرد که هدف اصلی استکبار در ایران این است که با استفاده از ابزار‌های تکنولوژی نوین ارتباطات، افکارعمومی را برهم بزند و اقتصاد نظام مقدس جمهوری اسلامی را فلج نماید؛ بنابراین تغییر سلطه جویی از استعمار نو به استعمار فرانو و ادامه خودبینی تمدن غربی از طریق این تکنولوژی‌ها کاملا مشهود است.

اکنون با توجه به تحولات اخیر، از عملیات طوفان الاقصی تا تجاوزگیری اسرائیل کودک کش به غزه، و نیز اعتراضات گسترده جهانی علیه توحش رژیم صهیونیست، ماهیت وجودی این شرکت‌ها و فقدان صداقت و همچنین دورغگویی آنان در حال نمایان شدن است.

اکنون با توجه به پیامد‌ها و پویایی توانایی‌های رو به رشد مقاومت در فلسطین، تجاوز اسرائیل به خاک غزه و توحش صهیونیستها، با کمک فناوری ارتباطی که بنیان گذار و صاحبان اصلی آن، همان شرکت‌های غربی هستند، گستره جهانی از تصویر‌های مظلومیت فلسطین پر شد و واکنش‌های جهانی از همان لحظات ابتدایی گریبان اسرائیل را گرفت و بیزاری بین-المللی را نصیب رژیم صهیونیستی و آمریکا کرد. حال با بررسی و تحلیل عمیق دیدگاه‌های مقام معظم رهبری، به ماهیت غول‌های رسان‌های و فضای مجازی پی می بریم که با بی ا خلاقی و ظاهری فریبنده تحت لوای بشردوستی، صلح‌طلبی، آزادی‌گرایی، ترویج عمران و آبادی و مانند آن، دام‌های خود را فرا راه ملت‌ها پهن میکنند؛ در حقیت ذات صاحبان این شرکتها، تکنولوژی بی اخلاق و پلید، همچنین غفلت از یاد خدا و فریب مردم، با استفاده از ابزار تکنولوژی ارتباطی، به دنبال این بودند که احکام الهی قرآن را به نوعی از کشور‌های اسلامی حذف کنند و سیاست‌های قدرت طلبانه خود را در کشور‌های خاور میانه حاکم نمایند، اما حکمت الهی به گونه‌ای رقم خورد که دست پلید تمدن افول یافته و استعماری غرب رو شد.

به نظر می رسد فوئر ماهیت وجودی تکنولوژی‌های نوظهور و اهداف استکبار را از دیدگاه غربی و قواعد و اصول اعتقادات ذهنی خود تحلیل نموده است و تاکید دارد که انسان در اختیار تکنولوژی است، و شرکت‌های فناوری تحت اختیار سرمایه داری، انسان را به سمت اهداف و دیدگاه‌های خود هدایت می کند. در مجموع، برآیند تحولات اخیر ایران و تحولات منطقه نشان می دهد که فوئر به دلیل فقدان شناخت از اعتقادات و دیدگاه‌های مردم ایران وسایر کشور‌های اسلامی که بر پایه قوانین قرآن، دستورات الهی، قیام روز عاشورا و ولایت فقیه بنا شده است، تحلیل درستی از شرایط این حوزه ارائه نداده است. بهره مندی از توصیه‌های مقام معظم رهبری با استفاده از شاخص‌های قوانین قرآن و گام دوم انقلاب در کنار مردمی فهیم و دانا قطعا می تواند تکنولوژ‌های نوظهور را مقهور نماید.

* پژوهشگر و دانش آموخته دکتری مدیریت رسانه

 

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.