کد خبر : 117696
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۹
-

رئیس‌جمهور در بدو ورود به تهران:

دخالت کشورهای خارجی راه‌حل مسائل منطقه نیست

دخالت کشورهای خارجی راه‌حل مسائل منطقه نیست
رئیس جمهور با تاکید بر درون‌زا بودن امنیت در آسیا، گفت: دخالت کشورهای خارجی راه حل مسائل منطقه نیست و این موضوع در اجلاس سیکا مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش سورپرس، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی پس از حضور در ششمین نشست سران کشورهای عضو کنفرانس «سیکا» در قزاقستان، با استقبال معاون اول رئیس جمهور، معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری و جمعی از اعضای کابینه دقایقی پیش وارد تهران شد.

رئیس جمهور در بدو ورود به کشور درباره ارتقای روابط با قزاقستان، گفت: آمدن رئیس جمهور قزاقستان به ایران و سفر متقابل به این کشور به همراه حضور در اجلاس‌ها و نشست‌های منطقه‌ای، نشان‌دهنده آن است که سطح روابط و همکاری دو کشور در حال گسترش است.

رئیسی ادامه داد: در دیدار با مسئولان قزاقستان و در گام نخست مبلغی در حدود ۳ میلیارد دلار برای توسعه اقتصادی و تجاری تعیین کردیم که اقتضا می‌کند مسئولان و فعالان اقتصادی تلاش کنند به این مرز برسیم.

وی موضوع دیگر مورد بحث میان ایران و قزاقستان را انرژی و سوآپ نفتی مطرح کرد و گفت: آن‌ها اعلام کردند که این موضوع بار دیگر پیگیری شود چرا که این موضوع ۱۰ سال قبل با مشکل مواجه شد که از سرگیری این سوآپ به نفع دو کشور و منطقه است.

رئیس جمهور دخالت کشورهای خارجی را راه حل مسائل منطقه ندانست و با تاکید بر درون‌زا بودن امنیت در آسیا، گفت: دخالت قدرت‌های خارجی در منطقه آسیا بر مشکلات می‌افزاید و این نکته مورد تاکید و محوری بود که در اجلاس سیکا مطرح کردیم.

 

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.