کد خبر : 62840
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵
-

دانشجویان ربوده شده نیجریایی برای کمک التماس می‌کنند

دانشجویان ربوده شده نیجریایی برای کمک التماس می‌کنند
فیلمی از برخی از دانشجویان ربوده شده نیجریایی منتشر شده و نشان می‌دهد که ربایندگان مسلح آنها را با چوب می‌زنند و این دانشجویان از ترس بر خود می‌لرزند.

به گزارش سورپرس به نقل از خبرگزاری رویترز، ۳۹ دانشجو از کالج فدرال جنگلداری مکانیزه در ایالت کادونا پنجشبنه شب ربوده شدند؛ این چهارمین ربوده شدن دانشجویان و دانش آموزان در شمال نیجریه از دسامبر گذشته میلادی محسوب می‌شود.

تصاویر ویدئویی که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد، نشان می‌دهد که حدود ۲۰ دانشجو به زبان‌های انگلیسی و هوسایی برای کمک التماس می‌کنند. یکی از آنها می‌گوید که ربایندگان باجی به ارزش ۵۰۰ میلیون نایرای نیجریه (۱.۳۱ میلیون دلار) طلب کرده‌اند.

یکی از دانشجویان نیز در حالیکه مردی مسلح پشتش ایستاده، می‌گوید: اگر برای نجات ما پول نیاورید، ما را می‌کشند.

یکی از مادران دختر ۲۰ ساله خود را در این ویدئو شناخته که روسری صورتی به سر دارد و خواستار کمک شده است.

رئیس اجرایی آژانس مدیریت بحران ایالت کادونا گفت،‌ درباره این ویدئو اطلاعی ندارد و اختیاری برای اظهارنظر درباره درخواست باج نیز به وی داده نشده است.

اوایل روز شنبه، ساموئل آرووان، کمیسیونر امنیتی ایالت مذکور گفت، ۹ دانشجو بیشتر از آنچه پیش از این تصور می‌شد، مفقود شدند- ۲۳ زن و ۱۶ مرد.

وی ادامه داد: دولت منطقه‌ای کادونا ارتباطش را با مدیریت کالج حفظ کرده و تلاش‌ها از سوی آژانس‌های امنیتی به منظور رهگیری دانشجویان مفقود شده ادامه دارد.

گروهی از مردان مسلح روز پنجشنبه ساعت ۲۳:۳۰ به وقت محلی به این کالج در حومه کادونا و در نزدیکی یک آکادمی نظامی حمله کردند. ۱۸۰ دانشجو و کارمند دیگر که در مدرسه اقامت داشتند، اوایل روز جمعه نجات یافتند.

حملات از سوی مردان مسلح با هدف گرفتن باج چندین سال است که شدت گرفته و تلاش‌های ارتش و پلیس برای مقابله با این گروه‌ها موفقیت کمی داشته است. بسیاری نگران هستند که مقام‌های ایالتی بدون آنکه این افراد را مجازات کنند یا با پرداخت باج یا تن دادن به سایر خواسته‌های آنها، اوضاع را وخیم‌تر کنند.

محمدو بوهاری، رئیس جمهوری نیجریه روز شنبه در بیانیه‌ای تاکید کرد که باید این دانشجویان ربوده شده، پیدا شوند و در امنیت کامل نزد خانواده‌هایشان برگردند.

انتهای پیام/۱۲۳

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.