کد خبر : 55692
تاریخ انتشار : جمعه ۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۹:۴۰
-

داعش مسئولیت انفجارهای دیروز بغداد را برعهده گرفت

داعش مسئولیت انفجارهای دیروز بغداد را برعهده گرفت
گروهک تروریستی داعش بامداد امروز جمعه 3 بهمن، به طور رسمی مسئولیت دو انفجار انتحاری دیروز پنجشنبه در میدان الطیران بغداد را برعهده گرفت.
به گزارش گروه بین الملل سورپرس، خبرگزاری اعماق وابسته به این گروهک تروریستی در صفحه اینستاگرام خود، مسؤولیت این حمله خونین را که طی آن ۳۲ نفر کشته و ۱۱۰ نفر زخمی شدند، برعهده گرفته است.

در اطلاعیه‌ای که این گروهک تروریستی در این خبرگزاری منتشر کرد آمده است که یکی از عناصر این گروهک به نام “ابویوسف الانصاری” کمربند انتحاری خود را که در میدان الطیران بغداد به تن داشت، منفجر کرد و کمربند انفجاری دوم نیز به همین روش توسط “محمد عارف المهاجر” دیگر عضو تروریست این گروهک منفجر شده است.
به گفته مسؤولان عراقی این دو انفجار در بازار مردمی و شلوغ در میدان الطیران در مرکز بغداد به وقوع پیوست که طی آن ۳۲ نفر کشته و ۱۱۰ نفر دیگر زخمی شدند.

پیش از این سرلشکر “خالد المحنا” سخنگوی وزارت کشور عراق اعلام کرده بود که داعش پشت این دو حمله انتحاری قرار دارد و این پیام روشنی از سوی داعش است و این گروهک تروریستی می‌خواهد موجودیت خود را نشان دهد.

به دنبال این اقدام، مصطفی الکاظمی نخست وزیر که همزمان فرمانده کل قوای عراق نیز هست، شماری از مقام‌های ارشد امنیتی و اطلاعاتی کشورش را برکنار کرد.
این دو انفجار با محکومیت شدید کشور‌ها و سازمان‌های مختلف روبرو شده است.

مثلث شرارت مسئول انفجار‌های بغداد
کتائب حزب الله عراق سه ضلع شرارت آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان را مسئول انفجار‌های تروریستی بغداد دانست.
انتهای پیام/۱۱۱

برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.