کد خبر : 111181
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۸
-

دادگاه سوئد حمید نوری را به حبس ابد محکوم کرد

دادگاه سوئد حمید نوری را به حبس ابد محکوم کرد
دادگاه سوئد امروز پنجشنبه ۲۳ تیر، حکم حمید نوری شهروند ایرانی زندانی در سوئد را به بهانه‌های واهی ازجمله اتهام آنچه آن را جنایت علیه حقوق بین المللی خواند صادر کرد.

به گزارش سورپرس، دادگاه سوئد در حکمی غیرقانونی، ناعادلانه و بدون شواهد متقن حمید نوری را به حبس ابد محکوم کرد. دادگاه سوئد امروز پنجشنبه ۲۳ تیر، حکم حمید نوری شهروند ایرانی زندانی در سوئد را به بهانه های واهی ازجمله اتهام آنچه که جنایت علیه حقوق بین المللی خواند صادر کرد.

رسیدگی به این پرونده از اوت ۲۰۲۱ در دادگاه استکهلم آغاز شده بود.

نوری از آبان ماه سال ۹۸ به صورت غیرقانونی به دست پلیس سوئد دستگیر و بنابر اتهامات واهی گروهک تروریستی منافقین محاکمه شده است و در این مدت علاوه بر نگهداری در سلول انفرادی در مقاطع طولانی امکان تماس با خانواده خود را نیز نداشته است.

وی در طول دو سال و نیم گذشته با نقض مکرر حقوق شهروندی از جمله نگهداری در سلول انفرادی، ضرب و شتم و منع دسترسی به پزشک روبرو بوده است.

وکلای حمید نوری هم در آخرین دفاعیات خود با زیر سوال بردن صلاحیت دادگاه سوئد، ایران را مرجع صلاحیت رسیدگی این پرونده دانسته و تاکید کرده‌اند از این دادگاه برای محکوم کردن جمهوری اسلامی استفاده شده است.

انتهای پیام/۱۱۱

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.