کد خبر : 10849
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰
-

مظاهریان در بازدید از مرکز آمار و رصد شهری:

داده‌های مرکز رصد شهری در اختیار متخصصان قرار گیرد

داده‌های مرکز رصد شهری در اختیار متخصصان قرار گیرد
معاون شهردار تهران گفت: داده‌های رصدخانه شهری پایتخت از محله‌ها و مناطق می‌تواند فرایند خدمت رسانی بهتر به شهروندان را تسهیل سازد.

به گزارش سورپرس به نقل از روابط عمومی معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران، حامد مظاهریان در بازدید از مرکز آمار و رصد شهری تهران اظهار داشت: مشاهده اثرات تصمیم‌ های مدیریتی بر شهر و شهروندان درشاخص‌هایی مانند کیفیت زندگی شهروندان، زیرساخت‌های شهری، وضعیت ساخت و ساز، کیفیت سازه‌ای و وضعیت حمل و نقل در مرکز رصد می تواند به مدیران شهری در برنامه ریزی های کلان شهری و اتخاذ تصمیم های صحیح تر که نفع شهر و شهروندان در آن لحاظ شده باشد؛ کمک کند.

به گفته مظاهریان، شهر هوشمند متکی بر داده است و داده های شهری جزو عناصر پایه ای و ارزشمند برای مدیریت شهری است که مرکز آمار و رصد شهری رصد می تواند ضمن بارگزاری اطلاعات واقعی، به هنگام و با کیفیت از محله ها و مناطق شهر تهران، در تصمیم سازی های کلان شهری نقش مفید و اساسی داشته باشد.

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران با اشاره به اینکه سال آینده اجرای پروژه های کوچک محلی به خواست مردم و برای آنان در دست اقدام است، افزود: حتی در متمم بودجه و بودجه سال آینده ۲ هزار میلیارد تومان برای این پروژه های کوچک مقیاس درنظر گرفته شده است که داده های مفید مرکز رصد از محلات تهران می تواند دفاتر توسعه محله ای پایتخت را در اجرای بهینه این پروژه ها یاری دهد.

سرپرست معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران ایجاد تعامل دوسویه با کارکنان و مدیران شهری تهران را پاشنه آشیل سازمان فاوا عنوان کرد و افزود: هرگونه صرف هزینه برای ارتباط با بدنه شهرداری در راستای هوشمندسازی است و به نوعی سرمایه گذاری به شمار می رود. بنابراین سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران باید جایگاه خود را برای کارکنان تعریف و نهادینه سازی کند تا در مسیر پیشبرد اهداف مدنظر، به موفقیت های بیشتری دست پیدا کند.

وی با اشاره به نیروهای مختلف و متنوع شهرداری تهران در برخی از بخشهای تخصصی مانند سازمان فاوا عمده متخصصین فناوری اطلاعات در بخش های مختلف سخت ‌افزاری، نرم افزاری، شبکه، ارتباطات، برنامه نویسی و… مشغول فعالیت هستند که باید نحوه ترکیب و تناسب نیروی انسانی در این سازمان مدنظر قرار گیرد.

مظاهریان با اشاره به لزوم ساماندهی نیروی انسانی در سازمان فاوا و حفظ نیروهای ماهر و متخصص گفت: به تناسب پیشرفت فناوری در جهان باید آموزش و به روز سازی دائم کاربران برای بهره گیری از تکنولوژی روز و پیشبرد اهداف مدیریت شهری در حوزه هوشمندسازی لحاظ شود.

پیش از این بازدید، مسائل حوزه منابع انسانی سازمان فاوا در نشستی با حضور مظاهریان معاون شهردار تهران، بهادری سرپرست اداره کل منابع انسانی شهرداری تهران، فرجود مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات مطرح شد و زمینه های ارتقاء و بهبود وضعیت نیروی انسانی در این سازمان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

همچنین محمد فرجود مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در خصوص محورهای ماموریتی و حوزه های کاری این سازمان، سامانه های کاربردی شهرداری تهران در حوزه های خدمات شهری و فرهنگی- اجتماعی، پروژه های کلیدی، توسعه پهنه های هوشمند در مناطق و محلات و دیگر اقدامات انجام شده توضیحاتی ارائه داد.

در پایان، حامد مظاهریان معاون شهردار تهران با همراهی محمد فرجود مدیرعامل سازمان فاوا، زهرا بوربور سرپرست مرکز آمار و رصد شهری و جمعی از مدیران، ضمن بازدید از رصدخانه شهری تهران، با مشاهده تقسیم بندی های منطقه ای و محله ای در ماکت تهران، در جریان توسعه کالبدی شهر در یک قرن گذشته، اطلاعات جمعیتی مکان‌محور و آشنایی با مدل سه‌بعدی شهر تهران و داشبوردهای مدیریتی مرکز آمار و رصد شهری قرار گرفت.

انتهای پیام/ ۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.