کد خبر : 124712
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹
-

خط و نشان ژنرال آمریکایی برای چین و کره شمالی/جنگ پیچیده و خشونت‌آمیز است

خط و نشان ژنرال آمریکایی برای چین و کره شمالی/جنگ پیچیده و خشونت‌آمیز است
ژنرال آمریکایی در مصاحبه‌ای خطاب به پکن و پیونگ یانگ گفت: بهتر است که مسیر گفتگو‌های سیاسی و دیپلماسی را پیش گیرند، زیرا جنگ پیچیده و خشونت‌آمیز است و می‌تواند به مسیر‌های مختلفی کشیده شود.

به گزارش گروه بین الملل سورپرس، جوزف رایان, ژنرال آمریکایی در گفتگو با خبرگزاری آسوشیتد پرس اعلام کرد شکست‌های روسیه در برابر اوکراین می‌تواند هشداری برای مهاجمان احتمالی در شرق آسیا باشد. نیروهای آمریکایی و متحدان آن‌ها در شرق آسیا پس از سال‌ها برگزاری رزمایش‌های مشترک نظامی، آماده نبرد با مهاجمان احتمالی از جمله چین و کره شمالی هستند.

او اضافه کرد: متحدان آمریکا در آسیای شرقی و اقیانوسیه، از جمله فیلیپین، ژاپن و استرالیا ثابت کرده‌اند که با اتحاد با یکدیگر در برابر آن‌هایی که بخواهند نظم جهانی را تغییر دهند، خواهند ایستاد.

این ژنرال آمریکایی از یکپارچگی رویکرد متحدان آمریکا علیه «جمهوری خلق چین (PRC) و کره شمالی» ابراز خشنودی کرد و در ادامه لفاظی‌های خود با تاکید بر آمادگی نیرو‌های نظامی آمریکایی و متحدانش گفت: امیدواریم این آمادگی نظامی مهاجمان احتمالی را به فکر وا دارد.

رایان در پاسخ به این پرسش که آیا نیرو‌های آمریکایی و متحدان آسیایی آن‌ها آماده بحرانی مشابه حمله روسیه به اوکراین هستند، اظهار داشت: «کاملا».

او خطاب به دشمنان آمریکا گفت: آن‌ها بهتر است که مسیر گفتگو‌های سیاسی و دیپلماسی را پیش گیرند، زیرا جنگ پیچیده و خشونت‌آمیز است و می‌تواند به مسیر‌های مختلفی کشیده شود.

شایان ذکر است  آمریکا و فیلیپین به تازگی توافق کردند که در ۲۰۲۳ حدود ۵۰۰ تمرین نظامی مشترک بزرگ و کوچک برگزار کرده و مانورهای نظامی سالانه را که به دلیل همه‌گیری کرونا مختل شده بود، توسعه دهند.

 

انتهای پیام/۱۱۱

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.