کد خبر : 101583
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
-

خطیب نماز جمعه تهران ۱۴۰۱ را «احترام به حقوق مردم» نامگذاری کرد

خطیب نماز جمعه تهران ۱۴۰۱ را «احترام به حقوق مردم» نامگذاری کرد
خطیب موقت جمعه تهران بر رعایت هر چه بیشتر حقوق مردم در سال ۱۴۰۱ تأکید کرد.

به گزارش سورپرس، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد، خطیب موقت جمعه تهران گفت: من از آحاد مردم و به ویژه از مسئولان، کارگزاران و مدیران اجرایی درخواست می‌کنم سال ۱۴۰۱ را سال احترام به حقوق مردم قرار دهیم و به ارباب رجوع احترام بگذاریم.

وی افزود: رعایت حقوق مردم باید به گونه‌ای باشد که حتی اگر شخصی جرمی مرتکب شد، به خاطر جرمش مجازات شود و حرمت شخصیت انسانی‌اش شکسته نشود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به اقدامات اقتدارآمیز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم متجاوز صهیونیستی تأکید کرد: رژیم صهیونیستی هشدار ایران را دستکم نگیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد گفت: هشدار ایران برآمده از عقلانیت و قدرت است و اگر ذره‌ای از حدود ما پا را فراتر نهند قطعا با خشم و قهر قهرمانان امت اسلام و نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی مواجه خواهند شد.

خطیب موقت جمعه تهران به اقدامات سرکوب گرانه رژیم سعودی اشاره کرد و با محکوم کردن اعدام جمعی ده‌ها جوان آراسته به ایمان خطاب به حامیان غربی رژیم سعودی گفت: شما که دم از حقوق بشر می‌زنید چرا بعد از این جنایات هولناک به این کشور سفر و از رژیم آن اعلام حمایت می‌کنید.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با بیان اینکه این استاندارد‌های دوگانه حقوق بشر آغازی بر پایان قدرت غرب و فروپاشی نظام سلطه است، افزود: این اقدامات مغایر مبانی اولیه حقوق بشر و از اقدامات عصر جاهلیت است.

وی ادامه داد: آنان که دستشان به این خون‌های پاک، معصوم و مظلوم آلوده شده، بدانند این اقدامات سرکوب‌گرانه، آتش خشم ملت اسلام را علیه رژیم حاکم در حجاز شعله ور می‌کند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با تبریک میلاد منجی عالم بشریت، عصر ظهور را عصر عقلانیت، خردورزی، دانش، فقاهت، حکمت، تعالی جامعه بشری، بسط عدالت، گسترش رفاه عمومی، ریشه‌کن کردن ظلم، عصر گسترش توحید و ربوبیت بیان کرد و گفت: منتظران مقدم امام عصر (عج) در انتظار چنین آینده‌ای هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با بیان اینکه باید با ظلم مبارزه کنیم، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران با قدرت، در برابر هر ظلم و ستم و به اندازه ظرفیت خویش و در حدود مسئولیتی که به عهده دارد، مبارزه خواهد کرد.

وی افزود: یکی از دلایل اقتدار امروز ما حرکت در این مسیر است و این اهتمام به دفاع از ستمدیدگان است که راه را برای خلق این قدرت سیاسی هموار کرده است.

وی خطاب به جوانان و همچنین نمازگزاران گفت: ما در عصر انتظار قرار داریم و باید ویژگی‌های این عصر را تحلیل و تبیین کنیم؛ عصر انتظار، عصر احترام به انسانیت و تعالی انسان است، زیرا حکومت جهانی امام عصر راه را برای تعالی آحاد افراد بشر در جامعه انسانی هموار می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای آحاد افراد بشر احترام قائل است و راهبرد رهبر معظم انقلاب اسلامی حتی در مورد سرزمین‌های فلسطین و اشغالی هم همین است که می‌فرمایند آنان که از خارج آمده‌اند، برگردند و مردم فلسطین، مسلمان، مسیحی و یهودی در کنار هم یک نظام سیاسی مبتنی بر آراء عمومی را شکل دهند.

خطیب موقت جمعه تهران با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر موضوع جهاد تبیین تصریح کرد: این یک حرکت عالمانه، عقلانی و مبتنی بر تفکر و دانش برای تعالی و تکامل جامعه بشری در تبیین حق و باطل است.

 

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.