کد خبر : 13854
تاریخ انتشار : شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱:۳۱
-

خطر کرونا در مقایسه با سارس کمتر است

خطر کرونا در مقایسه با سارس کمتر است
ویروس جدید کرونا در مقایسه با مرس، سارس و حتی آنفولانزای پرندگان نه تنها کشنده‌تر نیست بلکه از درصد مرگ پایین تری هم برخوردار است.

دکتر مهدی عباسی متخصص میکروبیولوژی، در یادداشتی کوتاه به سورپرس نوشت:  با توجه به شرایط پیش آمده در خصوص ویروس کرونا درگیرشدن افکار عمومی و رعب و ترسی که جامعه را گرفته است در حوزه تخصص و وظیفه بنده واجب است که چند نکته خدمت هموطنان عزیزم عرض کنم.

ویروس جدید کرونا در مقایسه با مرس ، سارس و حتی آنفولانزای پرندگان نه تنها کشنده تر نیست بلکه از درصد مرگ پایین تری هم برخوردار است. و اکثر مبتلایان با علایم خفیف بهبود پیدا می کنند.

چیزی که هست سرعت و وسعت انتشار بیماری زیاد است و ممکن است ما با مبتلا شدن جان عزیز سالمند یا کسیکه بیماری زمینه ای پیشرفته دارد(مانند: دیابت پیشرفته، بیماری قلبی و ریوی شدید ک افراد دچار نقص سیستم ایمنی) را در خطر قرار دهیم.

پس با تحت تاثیر قرار نگرفتن جو موجود، و بدون ایجاد وحشت برای خود و دیگران، لطفا فقط به دستورالعمل های بهداشتی رسمی توجه کنید. که مهمترین آن طبق دستور سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت??

*شستشوی مکرر دستها است.

*دست ندادن و روبوسی نکردن است.

*همچنین حتی المقدور استفاده از ماسک درصورت حضور دائم در اماکن عمومی  و جاهایی که این ضرورت احساس می شود، میتواند مفید و مثمر ثمر واقع شود.

* در صورت استفاده از اتوبوس و مترو و وسایل حمل و نقل عمومی مراقبت از دست ها بسیار ضروری است.

*استفاده از رستوران های بین راهی و مخصوصا سرویس های بهداشتی عمومی با توجه به گسترده شیوع و سرعت انتشار ویروس کرونا،  موضوع دیگری است که با عنایت به رعایت نکات بهداشتی از نظر نباید مغفول بماند.

در واقع با مراعات کردن برخی نکات لازم که خوشبختانه از طریق رسانه ها هم اطلاع رسانی شده است. می‌توان با اطمینان خاطر از تسری شیوع کرونا جلوگیری به عمل آورد و محیط زندگی و پیرامون مان را از هر گونه شرایط رعب آور  و ترسناک از این ویروس و موارد مشابه پاک کنیم.

انتهای پیام/۱۰۱

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سحرگرانمایه شنبه , ۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲:۰۵

باسلام نکاتی روعرض کنم خدمت شمادرباره انتشارویروس کرونا،درخانواده کاملا اطلاع رسانی بفرماییدامااین وظیفه رابه کسی ازافرادخانواده محول کنیدکه قابلیت کنترل استرس روداشته باشد،بهتراست تمام زمانی که درخانه ودرکنارخانواده هستید فقط وفقط ازموضوع ویروس کروناصحبت نکنیم تاکودکان دچاراسترس یاوحشت نشوند،فقط درکمال ارامش وعاری ازهرگونه بزرگ نمایی بایداموزشهای لازم رابا کودکان بدهیم