کد خبر : 12112
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴
-

مشهد بیشترین مرکز کاریابی مخصوص معلولین را دارد

مشهد بیشترین مرکز کاریابی مخصوص معلولین را دارد
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ۱۲ مرکز کاریابی ویژه معلولان در کشور فعالیت دارند که از این تعداد سه مرکز معادل ۲۵ درصد کل مراکز کشور در این استان فعال هستند.

به گزارش سورپرس، حمیدرضا پوریوسف روز دوشنبه اعلام کرد: از این حیث خراسان رضوی یکی از استانهای موفق و فعال در این حوزه است.

وی ادامه داد: خدمات ارائه شده در این مراکز بسیار مفید و بر اساس لحاظ کردن توانمندی‌های افراد معلول انجام می‌شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به این که هر سه مرکز یاد شده در کلانشهر مشهد قرار دارند افزود: قصد افزایش شمار این مراکز در مشهد را نداریم اما در سایر شهرستانهای استان به خصوص شهرستانهای بزرگی مانند سبزوار و نیشابور در صورت وجود متقاضی امکان صدور مجوز وجود دارد.

پوریوسف افزود: آماده‌سازی شغلی معلولان، شناسایی و معرفی فرصتهای شغلی به این قشر در بخش خصوصی و دولتی از مهمترین اقدامات و خدمات در حال ارائه در مراکز کاریابی ویژه معلولان است.

وی ادامه داد: هم اکنون ۱۲۳ هزار و ۳۷۲ نفر دارای معلولیت در بهزیستی این استان پرونده دارند که نیمی از این شمار معلولان شدید و خیلی شدید تلقی می‌شوند و قابلیت و توان کار و فعالیت ندارند اما نیمی دیگر به درصدهای متفاوت امکان فعالیت شغلی و کاری دارند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: معلولان جسمی و حرکتی با ۵۴ هزار نفر بیشترین جمعیت معلولان زیرپوشش این اداره کل را تشکیل می‌دهند.

پور یوسف افزود: توانمندسازی شغلی معلولان دارای توان فعالیت شغلی با همکاری اداره کل فنی و حرفه‌ای استان با برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه و یا در کنار دیگر افراد عادی در استان انجام می‌شود.

استان خراسان رضوی دارای ۶.۴ میلیون نفر جمعیت است و از نظر شناسایی و پوشش معلولان در کشور پس از تهران رتبه دوم را داراست.

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.