کد خبر : 133051
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۳
-

خداحافظی اولین دبیرکل زن فیفا

خداحافظی اولین دبیرکل زن فیفا
فاطمه سامورا، دبیرکل فیفا، اعلام کرد در پایان سال جاری میلادی از سمت خود کناره‌گیری خواهد کرد.

به گزارش سورپرس؛ فاطمه سامورا در مراسمی رسمی در مقر فیفا اعلام کرد بعد از هفت سال حضور در پست دبیرکلی فیفا از این سمت کناره‌‌گیری خواهد کرد.

فیفا در ابتدای این مراسم با قدردانی از سامورا اعلام کرد او در این مدت نقشی کلیدی در تغییرات گسترده در ساختار فیفا و از بین بردن موانع بر سر راه توسعه فوتبال و افزایش اعتبار فیفا داشته است.

فاطمه سامورا در سخنرانی‌ای که در جریان آن کناره‌گیری خود از پست دبیرکلی فیفا را اعلام کرد گفت:” ملحق شدن به فیفا بهترین تصمیم زندگی من بود. از اینکه هدایت تیمی متنوع را به عهده داشتم به خودم می‌بالم. قبل از هر چیز از جانی اینفانتینو تشکر می‌کنم که این شغل رویایی را در اختیارم گذاشت. او به من اعتماد داشت و با درکی که از شرایط نشان داد و حمایت‌های بی‌دریغش کمک زیادی به من کرد. کار کردن در کنار کسی که فیفا را تغییر داد لذت‌بخش بود. فیفا امروز مدیریت بهتری دارد، بازتر است، قابل اتکاتر است و شفافیت به مراتب بیشتری دارد. من با احساس رضایت و غرور فیفا را ترک می‌کنم”.

دبیرکل فیفا در ادامه گفت:” می‌خواستم خبر کناره‌گیری‌ام را ابتدا هفته آینده با اعضای مجمع فیفا در میان بگذارم ولی می‌دانم که در ماه‌های اخیر گمانه‌زنی‌های زیادی درباره پست من انجام شده. در حال حاضر با تمرکز کامل روی آماده‌سازی و برگزاری جام جهانی زنان در استرالیا و نیوزیلند کار می‌کنم. در شش ماه آینده برای محقق کردن یازده هدفی که اینفانتینو در جریان کنگره فیفا در کیگالی اعلام کرد تلاش خواهم کرد. ولی از شروع سال آینده میلادی دوست دارم زمان بیشتری را کنار خانواده‌ام باشم. من از هشت سالگی عاشق فوتبال بودم و از اینکه چنین مسیری را طی کردم به خودم افتخار می‌کنم”.

جانی اینفانتینو هم در مراسم اعلام کناره‌گیری فاطمه‌ سامورا گفت:” کار کردن کنار یکی از پیش‌تازان این ورزش باعث افتخار است. از اولین لحظه‌ای که با ایشان آشنا شدم می‌دانستم برای فیفا چه مدیر درخشانی خواهد بود. شور و شوق او برای انجام تغییرات ستودنی است. فاطمه اولین زن و اولین آفریقایی‌ای بود که در چنین پست کلیدی‌ای در فیفا خدمت کرد. ما به تصمیم فاطمه احترام می‌گذاریم و به خاطر تلاشهایشان از او سپاسگزاریم”.

انتهای پیام/۱۰۱
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.