کد خبر : 11512
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹
-

حضور۵۰ کشور در نمایشگاه بین‌المللی دفاعی هند

حضور۵۰ کشور در نمایشگاه بین‌المللی دفاعی هند

یازدهمین و بزرگترین نمایشگاه بین المللی صنایع دفاعی هند روز چهارشنبه در شهر لاکنو پایتخت ایالت اوتارپرادش با حضور نارندرا مودی نخست وزیر ،نمایندگان پارلمان این کشور و هیات هایی از شرکت های داخلی و خارجی آغاز به کار کرد. دراین نمایشگاه دستکم منتخبان صنایع نظامی از ۵۰ کشور شرکت کرده اند.

به گزارش سورپرس به نقل ازرسانه های هند، نارندرا مودی در سخنرانی خود به مناسبت افتتاح این نمایشگاه گفت: ایالت اوتارپرادش به یکی از بزرگترین مراکز تولید سلاح تبدیل خواهد شد.

وی افزود: در این نمایشگاه پنج روزه ۱۷۲ شرکت نظامی و دفاعی از ۵۰ کشور جهان شرکت کرده اند. در یازدهمین نمایشگاه بین المللی دفاعی هند همچنین ۸۶۵ شرکت دفاعی هندی شرکت دارند.

دهلی‌نو قصد دارد فناوریهای جدید و علم مدرن نظامی را به داخل این کشور انتقال داده و از طریق آن اقدام به تولید تجهیزات دفاعی کند.

راجنات سینگ وزیر دفاع هند پیش از این اعلام کرده بود: دهلی نو مصمم است که ارزش صنعت دفاعی هند را تا سال ۲۰۲۵ به ۲۶ میلیارد دلار افزایش دهد. در این میان هند ۱۰ میلیارد دلار برای توسعه صنعت بومی هوایی تولید کالاهای نظامی و ارائه خدمات سرمایه گذاری خواهد کرد. این سرمایه گذاری به اشتغال زایی برای ۲ تا ۳ میلیون نفر کمک خواهد کرد. اصلاحات انجام شده به بخش خصوصی و دولتی کمک خواهد کرد تا برای گسترش صنعت دفاعی هند با یکدیگر همکاری کنند.

صادرات نظامی هند از ۴۶ میلیارد روپیه(حدود ۶۵۸ میلیون دلار ) در سال ۲۰۱۷-۱۸ به بیش از ۱۰۰ میلیارد روپیه(حدود یک میلیارد و ۴۳۰ میلیون دلار) در سال ۲۰۱۸-۱۹ افزایش یافته است.

یکی از بزرگترین مقاصد صادرات نظامی هند، بازار آمریکا بوده است به گونه ای که ارزش صادرات نظامی هند به آمریکا در یک سال گذشته به حدود ۵۰ میلیارد روپیه(۷۱۵ میلیون دلار) افزایش یافته است.پس از آمریکا، رژیم صهیونیستی و همچنین اتحادیه اروپا دو وارد کننده بزرگ محصولات نظامی هند بوده اند.

هند به طور سنتی یکی از بزرگترین کشور های وارد کننده سلاح از کشورهایی مانند روسیه، آمریکا، رژیم صهیونیستی و فرانسه بوده است. اما این کشور چهارمین کشور از نظر رشد سریع صادرات سلاح در جهان است.

دهلی نو ۱۵ نوع سلاح از جمله موشک های هوا به هوای استرا، موشک زمین به زمین پراهار، جنگنده های سبک، موشک کروز براهموس، تانک های آرجون، سیستم های کنترل و اخطار اولیه و انواع رادارهای جنگی و پهپاد را برای صادرات در دستورکار تولید قرار داده است.

دولت هند پیشتر وعده داد بود که قصد دارد تا پایان سال ۲۰۱۹ میلادی صادرات نظامی خود را به ۲ میلیارد دلار افزایش دهد. این کشور همچنین به شرکت های صنایع نظامی هند اجازه داده تا ۱۰ درصد از تولیدات خود را به صادرات اختصاص دهند.

علاوه براین دهلی نو بر اساس طرح “ساخت هند” خود قصد دارد وابستگی این کشور را به واردات نظامی کاهش دهد و این کشور را به یک مرکز تولید کننده سلاح در جهان تبدیل کند. به همین دلیل دولت هند از شرکت های خارجی نظامی خواسته است تا با انتقال تکنولوژی، کارخانه های نظامی خود را در هند احداث کنند

انتهای پیام/٢٣۴

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.