کد خبر : 64705
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶
-

حضور روانشناس ورزشی لازمه موفقیت در پارالمپیک است

حضور روانشناس ورزشی لازمه موفقیت در پارالمپیک است
علیرضا مختاری دو و میدانی کار معلول تیم ملی گفت: حضور روانشناس ورزشی لازمه موفقیت در پارالمپیک توکیو است و شانس کسب مدال را بالا خواهد برد.

به گزارش سورپرس، مختاری روز چهارشنبه در گفت و گویی خبری افزود: تمامی تیم‌ها و ورزشکاران مطرح جهان از قابلیت‌ها و مزایای حضور روانشناس ورزشی در این آوردگاه مهم سود می‌برند و نیاز است که مسوولان ورزشی کشورمان نیز به این موضوع بیشتر اهمیت دهند.

وی اضافه کرد: نکات و توضیه‌های علمی روانشناسان ورزشی در کنار مهارت‌های فردی و فنی ورزشکاران زمینه‌ساز موفقیت در المپیک و پارالمپیک خواهد بود. این ملی پوش معلول اصفهان تصریح کرد: قرار است مرحله بعدی اردوی آمادگی تیم ملی دوومیدانی جانبازان و معلولان مانند دوره گذشته در جزیره کیش برگزار شود و به احتمال زیاد روزهایی بین ۲۰ تا ۲۵ فروردین آغاز خواهد شد.

مختاری خاطرنشان کرد: اردوهای پیشین از کیفیت خوبی برخوردار بود و امیدواریم که اردوی پیش رو نیز با تمرینات مناسب و بدنسازی همراه باشد. وی اظهارداشت: تمام تلاشم کسب بهترین نتیجه و رکوردشکنی در توکیو است تا بتوانم مردم ایران را شاد کنم و با دست پر به کشور بازگردم.

پرتابگر وزنه در پارالمپیک ۲۰۲۱ توکیو خاطرنشان کرد: در آخرین مرحله رکوردگیری و انتخابی تیم ملی پارادو و میدانی که در کیش برگزار شد با ثبت رکورد هشت متر و ۵۱ سانتی متر در پرتاب وزنه توانستم رکورد بزنم البته رکورد پیش‌بینی شده از سوی کمیته ملی پارالمپیک، هشت متر و ۲۷ سانتی متر بود که با وجود آسیب‌ دیدگی کتف و بزرگی سایز وزنه پرتابی، این رکورد خوب حاصل شد.

المپیک تابستانی ۲۰۲۰ که قرار بود از تاریخ ۲۴ ژوئیه (۳ مرداد ۱۳۹۹) تا ۹ اوت سال ۲۰۲۰ (۱۹ مرداد ۱۳۹۹) به میزبانی شهر توکیو در کشور ژاپن برگزار شود به دلیل همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ به سال ۲۰۲۱ (۱۴۰۰) موکول شد.

علیرضا مختاری ملی‌پوش پرتاب وزنه ایران آبان ۹۸ با کسب عنوان دوم در مسابقات پارادو ومیدانی قهرمانی جهان در دبی، سهمیه پارالمپیک توکیو را به دست آورد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.