کد خبر : 96677
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۳
-

سرمربی تیم ملی اسکی آلپاین:

حضورمان در المپیک زمستانی پکن فرصتی ارزشمند است

حضورمان در المپیک زمستانی پکن فرصتی ارزشمند است
سرمربی تیم ملی اسکی آلپاین ایران با اشاره به حضور ایران در المپیک زمستانی پکن اظهار کرد: این فرصت بین المللی برای ایران بسیار ارزشمند است.

به گزارش گروه ورزشی سورپرس؛ باقر کلهر سرمربی تیم ملی اسکی آلپاین در آستانه شروع رقابت های المپیک زمستانی پکن گفت: مسابقات المپیک، سخت ترین، مهم ترین و دشوارترین رقابت‌هایی است که برگزار می شود و شرایط برفی که در چین، ملی پوشان اسکی خواهند کرد، با شرایط برف پیست های اسکی ما تفاوت دارد. یخ آنجا زیاد است اما برف پیست های ایران نرم تر و طبیعی است. به همین خاطر شرایط مسابقات برای ما از زمین تا آسمان فرق می کند.

کلهر افزود: با تمام این تفاوت‌ها، در المپیک زمستانی بیشتر از هر چیزی بحث حضورمان مطرح است و سعی می کنیم حضور خوبی را نماینده‌های ایران داشته باشند و نتایج بهتری را نسبت به دوره‌های قبل ثبت کنیم.

سرمربی تیم ملی اسکی آلپاین درباره نمایندگان ایران در بخش آلپاین هم اظهار داشت:حسین ساوه شمشکی سومین المپیکی است که شرکت می کند و از تجربه خوبی برخوردار است. از نظر تاکتیکی از هوش بالایی برخوردار است و امیدوارم با حضور او بهترین نتیجه تاریخ المپیک زمستانی کاروان ایران را به دست بیاوریم.

کلهر درباره دیگر نماینده اسکی آلپاین در المپیک زمستانی هم گفت: خانم عاطفه احمدی بدون مربی به مسابقات اعزام می شوند و سعی می کنیم اگر کاری از دستم بر بیاد برایشان انجام دهم و کمک و راهنمایی کنم.

سرمربی تیم ملی اسکی آلپاین درباره برنامه‌ریزی برای موفقیت ورزش‌های زمستانی به خصوص اسکی، در المپیک زمستانی، اظهار داشت: از نظر وسایل اسکی ما در حال حاضر مشکل خاصی نداریم و گران یا ارزان وسیله‌ها وارد می شود و فدراسیون یا خود ورزشکاران تهیه می کنند. مشکل ما از نظر شرایط تمرینی و برف است.

کلهر افزود: پیست توچال در حالی امسال آذرماه بازگشایی شد، که سال‌های قبل در بهمن یا دی ماه پیست باز می شد و مشکل ما این است فصل آماده سازی مان کوتاه است. اروپایی ها از اواسط شهریورتا اوایل دی تمرینات شان را آغاز می کنند و با آمادگی کامل وارد مسابقات می شوند. در حالی که ما تازه دی ماه تمرین مان را شروع می کنیم و ۱۵ فروردین که آخر فصل تمرینی ما است، بچه ها به آمادگی می رسند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: باید برنامه ریزی کنیم که با برنامه‌ریزی اروپایی ها در تمرین و مسابقات حرکت کنیم، اسکی ایران استعدادهای خوبی در رده‌های پایه و نونهالان دارد که آسیایی راحت می توانیم مدال بگیریم و رنکینگ مان را در جهانی و المپیک زمستانی خیلی بالا ببریم.باید شرایط برایشان مهیا شود. یک مربی سوئیسی که سال گذشته به ایران آمده بود، به حال ما غبطه می خورد و می گفت ما چنین استعدادهایی در سوئیس نداریم.

منبع: جوان آنلاین 

انتهای پیام/ ۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.