کد خبر : 12893
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸
-

امام جمعه ایلام:

حضرت زهرا (س) بهترین الگو برای زنان عالم است

حضرت زهرا (س) بهترین الگو برای زنان عالم است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: حضرت زهرا (س) الگوی بی نظیر و بی بدیل عالم خلقت و معیار کامل حجاب و عفاف برای بانوان جهان است.

به گزارش سورپرس ، حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار روز شنبه در دیدار بانوان بسیج جامعه زنان استان ایلام با تبریک ولادت باسعادت حضرت فاطمه الزهرا(س)، اظهار داشت: حضرت زهرا (س) دارای ویژگی ها و خصوصیات ارزشمند اخلاقی و والایی است که اگر بتوان سیره حضرت را بخوبی برای مردم جهان ترسیم کرد الگوی مناسب و عملی در زندگی بانوان جهان است.

وی با تبیین عفاف و حجاب به عنوان یکی از مهمترین عوامل موفقیت زنان جامعه اسلامی گفت: رعایت این فریضه الهی در سلامت جامعه و پیشگیری از فرهنگ منحط غرب تاثیرگذار است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام یادآور شد: اگر امروز مردی در سطح جامعه و اجتماع موفق بوده از وجود خانواده ای گرم و پشتیبانی زنی است، به عنوان مثال زنان به شیوه های گوناگون در دفاع مقدس پا به پای مردان درخشیدند و نقش آن ها در این پیروزی مقتدرانه غیر قابل انکار است.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: حضور کم رنگ خواهران در نماز جمعه یکی از خلاءهای جامعه امروزی است و باید این موضوع آسیب شناسی شده و موانع موجود در این خصوص رفع گردد.

وی گفت: نماز آنقدر جذبه دارد که از بهترین راه ها می توان دیگران را به نماز تشویق کرد، باید از خودمان شروع کنیم و برای تشویق زنان، دختران و جوانان جامعه به فریضه نماز و نماز جماعت با تکیه بر باورها و اعتقادات دینی تلاش کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار بر تشکیل هیات های اندیشه ورز در حوزه آسیب های اجتماعی با حضور بانوان تاکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت صاحب نظران و نیز برگزاری مستمر نشست های کارگروه اجتماعی و فرهنگی می تواند در کاهش آسیب‌ ها بسیار موثر باشد.

وی با بیان اینکه دشمنان با بهره گیری از ابزارهای رسانه ای و فضای مجازی به دنبال ضربه زدن به فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه هستند تاکید کرد و افزود: توطئه ضربه زدن به ارزش های دینی و هجمه به اساس خانواده ها محور فعالیت دشمنان نظام اسلامی است که در این خصوص باید با برنامه ریزی درست، هدفمند و استفاده از نیروهای فکری پای کار در برابر این هجمه ها و دشمنی ها عمل کنیم.

انتهای پیام/۲۳۴

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.