کد خبر : 109875
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹
-

حرم مطهر امام رضا (ع) سنددار شد

حرم مطهر امام رضا (ع) سنددار شد
معاون رییس قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: تاکنون ۹۶ درصد از اراضی و عرصه‌های ملی دارای سند مالکیت حدنگاری شده و تا دو ماه آینده متعهد می‌شویم که ۴۰۰ سند حدنگاری باقیمانده نیز صادر شود.

به گزارش سورپرس، حسن بابایی، رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور روز یکشنبه در نخستین همایش ایده‌های تحول آفرین ثبتی ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه و یاد و خاطره شهدای هفتم تیر به ارایه گزارش تحولی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور پرداخت و افزود: با تشکیل قرارگاه شهید سلیمانی در همه استان‌های کشور،۱۳۰ میلیون هکتار از عرصه‌های ملی دارای سند حدنگاری شده است که این اقدام مانع از کوه‌خواری، جنگل‌خواری، زمین‌خواری و ساحل‌خواری می‌شود و تکلیف سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در برنامه ششم توسعه حدنگاری ۱۱۰ میلیون هکتار عرصه‌های ملی بود که ۲۰ میلیون هکتار فراتر از تعهد عمل کرده‌ایم.

بابایی اظهارداشت: بیش از ۵۰ درصد از روستاها و شهرها دارای سند حدنگاری شده و مقرر است تا پایان سال جاری این میزان افزایش یابد تا به حد مطلوب برسد. وی ادامه داد: اکنون سند حرم رضوی و اراضی آستان قدس رضوی، آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها و مسجد جمکران نیز صادر شده است.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اضافه کرد: علاوه بر ثبت سند حدنگاری ۶۰ متری سواحل شمال، جنوب و دریاچه ارومیه به مساحت ۱۸ هزار هکتار، همچنین بستر قطعی رودخانه‌های زاینده‌رود ، دز، کارون، کرخه و مارون نیز ثبت شده است.

 

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.