کد خبر : 139415
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱
-

حرف‌های جنجالی سرمربی پرتغالی؛ کاریزمای متفاوت مورایس رونمایی شد!

حرف‌های جنجالی سرمربی پرتغالی؛ کاریزمای متفاوت مورایس رونمایی شد!
مورایس در حالی به عنوان سرمربی وارد باشگاه سپاهان شد که سابقه همکاری با مورینیو از وی کاریزمایی ساخته بود که پس از ناکامی‌های سپاهان از وی رفتاری متفاوت نشان داده است.

به گزارش سورپرس؛ باشگاه سپاهان در روز دوم تیر ماه ۱۴۰۱ ژوزه مورایس را به‌عنوان سرمربی تیم فوتبال این باشگاه انتخاب کرد، سرمربی پرتغالی که سابقه همکاری با مورینیو را دارد، چهره و کاریزمای متفاوتی از خود نشان داده که یکی از علل موفقیتش در زمینه مربیگری محسوب می‌شود. این سرمربی ۵۸ ساله در دومین فصل همکاری با طلایی‌پوشان اصفهانی عزم خود را برای کسب قهرمانی لیگ برتر ایران جزم کرده است. مدیران باشگاه سپاهان نیز هم‌راستا با اهداف سرمربی پرتغالی، اقدام به جذب بازیکنان بزرگ کردند تا مسیر را برای وی هموار کنند.

در شرایطی که نتایج سپاهان در دو هفته اخیر خوب پیش نرفته، مورایس واکنش‌ها و نگرش‌های متفاوتی از خود نشان داده است. سرمربی پرتغالی در نشست خبری بعد از بازی نساجی درباره انتقاد به عملکرد خط دفاعی تیمش، گفت: «خیلی می‌شنوم که درباره دفاع ما صحبت می‌کنند، ولی همه چیز به دفاع تیمی بازمی‌گردد. ما تیمی هستیم که گل‌های زیادی می‌زنیم و انتظار گل خوردن هم داریم».

این سرمربی تنها سه روز بعد در نشست خبری پیش از بازی ملوان درباره استحکام و عملکرد خط دفاعی‌اش تصریح کرد: «شاید ما هم کمتر از شش گل دریافت کردیم و حقیقتاً هم نمی‌دانم چند گل زدیم. شاید بیشتر از آن‌ها گل زدیم و کمتر از رقیب گل خوردیم. ما باید بهترین بازی خودمان را شبیه همیشه انجام بدهیم».

با این اوصاف سرمربی پرتغالی تلاش می‌کند با رد انتقادات از خط دفاعی خود و با نگاهی سطح بالاتر از نقد کیفیت کاری خود و دستیارانش فرار کند، اما جریان و نتیجه مسابقه ملوان اثبات کرد که انتقادات از عملکرد دفاعی سپاهان بی‌جهت نبوده است و او هم به ناچار به این موضوع اعتراف کرد: «نتیجه منصفانه بود. بازیکنان ملوان زمانی که باید، حمله می‌کردند و زمانی که باید دست به دفاع می‌زدند، این کار را انجام می‌دادند».

بخش دوم تغییر رفتار‌های مورایس به جملاتی اشاره دارد که به اعتقاد وی نتایج را در خارج از زمین تعیین می‌کنند. گواه این ادعا در دو هفته اخیر در نشست‌های خبری قبل و بعد بازی از وی ثبت شده است: «امیدوارم نتیجه بازی در زمین تعیین شود.»

«برخی مواقع هست که یک تیم حمله می‌کند و گل می‌زند. یا صحنه‌ای که آفساید است، ولی نمی‌دانم این صحنه را آفساید می‌گیرند یا نه!».

«نمی‌دانیم در لیگ چند امتیاز داریم و فکر کنم ۹۰ امتیاز بگیریم و ممکن است قهرمان نشویم!».

وجه تمایز سرمربی پرتغالی و یکی از علل موفقیت او در فوتبال ایران عدم پرداخت به این حواشی بود. متأسفانه در دومین فصل حضور در ایران مورایس رفته رفته شبیه مربیانی شده است که در لیگ ایران به حواشی پررنگ‌تر از متن می‌پردازند. او همانطور که به شاگردانش توصیه می‌کند بهترین خودشان را در زمین ارائه کنند، باید به رفتار‌ها و واکنش خود هم نگاهی دوباره و خود انتقادانه داشته باشد. برای مثال پدر خانواده (مورایس) در ورزشگاه پُر از جمعیت وطنی نباید برای درگیری با فرزند عصبانی‌اش (دابو) گام بردارد! اگر چه رفتار دابو قطعاً محکوم است، اما از مربی باشخصیت لیگ برتر انتظار این است که شبیه سرمربیان سابق پرتغالی کشورمان نباشد.

انتهای پیام/ ۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.