کد خبر : 136589
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵
-

رییس كمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مركزی اربعین حسینی:

حدود ۳۰۰ روحانی مسلط به زبان عربی به عراق اعزام می‌شوند/ جزییات مربوط به موکب‌ها با کمک آپ اربعین

حدود ۳۰۰ روحانی مسلط به زبان عربی به عراق اعزام می‌شوند/ جزییات مربوط به موکب‌ها با کمک آپ اربعین
بر اساس درخواست برخی از موکب داران عراقی که در جریان راهپیمایی اربعین پذیرای زائران ایرانی نیز هستند حدود ۳۰۰ روحانی که به زبان عربی و فارسی مسلط هستند به کمک حوزه ی علمیه قم به عراق اعزام می شوند.

به گزارش گروه فرهنگی سورپرس به نقل از روابط عمومی رادیو اربعین ،حجت الاسلام حمید احمدی ، در مصاحبه با رادیو اربعین با بیان این که حضور زائران ایرانی در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی آغاز شده است گرچه هنوز موکب های عراقی در مسیر راهپیمایی به صورت کامل برپا نشده است، اظهار کرد : جلسات آموزشی و توجیهی برای مبلغان و فعالان اربعین در حال برگزاری است .

وی با بیان این که تعدادی از مبلغان که به دو زبان اردو و پشتو آشنایی دارند به مرزهای چذابه و شلمچه برای راهنمایی زائران خارحی اعزام خواهند شد ، تصریح کرد : براساس درخواست برخی از موکب داران عراقی که در راهپیمایی اربعین میزبان زائران ایرانی هستند حدود ۳۰۰ روحانی آشنا به زبان عربی با کمک حوزه علمیه قم به عراق اعزام خواهند شد .

این مقام مسوول در ستاد مرکزی اربعین در بخشی دیگر از صحبت های خود گفت : در ارتباط با توصیه های بهداشتی و مراقبتی و همچنین آداب و رسوم مردم عراق موشن گرافی و اینفوگرافی هایی تهیه شده است. دفتر چه کامل زائر نیز به کمک کمیته های تخصصی ستاد اربعین تهیه شده تا در اختیار زائران قرار بگیرد .

احمدی همچنین با بیان این که برنامه های فرهنگی ما از پنچ شنبه آینده در نجف شروع می شود، اظهار کرد : برگزاری همایش در ارتباط با راهپیمایی اربعین حسینی با حضور اساتید ایرانی و عراقی و اجرای روایت های عاشورایی از دیگر برنامه های این کمیته در ایام اربعین است .

وی در بخشی دیگر ازصحبت های خود با اشاره به افزایش امکانات آپ اربعین که در سال گذشته ترونمایی و تهیه شد، گفت : یکی از امکانات جدید اپ مورد اشاره این است که جزییات مربوط به موکب های ایرانی در مسیر راهپیمایی اربعین را در اختیار زوار قرار می دهد.

 

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.