کد خبر : 36290
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵
-

حجت الاسلام حسین انصاریان به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شد

حجت الاسلام حسین انصاریان به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شد
حجت الاسلام حسین انصاریان از خطیبان با سابقه تهران به دلیل ابتلا به ویروس کرونا شب گذشته در بیمارستان بستری شد.

به گزارش سورپرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی این روحانی سرشناس، بیماری این خطیب و نویسنده روز گذشته به دلیل ضعف و مشکل تنفسی، کرونا تشخیص داده شد و به همین دلیل به بیمارستان منتقل شد.

این پایگاه اطلاع رسانی امروز (شنبه) نوشت: به اطلاع عموم مؤمنین می رساند که بعد از بررسی وضعیت جسمی حضرت استاد انصاریان توسط پزشکان که دیروز با ضعف و مشکل تنفس مواجه شده بودند، تست کرونا مثبت و با توجه به تشخیص پزشکان محترم به بیمارستان منتقل شدند.

استاد انصاریان از خطیبان با سابقه تهران است و بیش از ۵۶ تالیف به ویژه ترجمه های قرآن، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و مفاتیح الجنان دارد.
کتاب های شرح دعای کمیل، نظام خانواده در اسلام، عرفان اسلامی در ۱۵ جلد، دیار عاشقان در شرح صحیفه سجادیه در ۱۵ جلد، مناجات عارفان، اخلاق خوبان و ولایت و رهبری از دیدگاه نهج البلاغه از جمله کتاب های این استاد اخلاق است.

دوره تدریس استاد انصاریان را می توان به سه بخش تقسیم کرد: نخست، تدریس در شهر قم بوده است که در سن ۲۷ سالگی و در آغاز دهۀ پنجاه شمسی، کتاب های سطح از جمله کتاب فقهی لمعه را تدریس می کرد. دوره دوم به تدریس دهۀ ۶۰ اختصاص دارد که به تفسیر موضوعی قرآن در تهران پرداخت. وی در سال‌های نخست انقلاب که در تهران زندگی می ‌کرد دوره تدریس کاملی از مباحث عرفانی‌ و ‌اخلاقی برگرفته از قرآن را با روش تفسیر موضوعی و تحلیلی بیان می کرد.

دورۀ سوم تدریس انصاریان از سال ۱۳۸۵ و با حضور در قم آغاز شد. اولویت‌ مهم وی تدریس در حوزه قرآن و نهج البلاغه بود و همواره تأکید می‌کرد که اساتید و مفسران حوزه و افرادی که قدرت تفسیر قرآن و نهج البلاغه را دارند، نباید این دو کتاب گران‌سنگ را در مرحله‌ای پایین‌تر از دیگر منابع علمی ـ حتی منابع فقهی قرار دهند.
وی درس تفسیر قرآن را از ابتدای سورۀ حمد در مدرسۀ فیضیه شروع کرد که با استقبال طلاب مواجه شد. این تفسیر، در میان دیگر تفاسیر تألیفی یا تدریسی در حوزه، تفسیری نو و متفاوت بوده و از استنباط‌ها و برداشت‌هایی نو از آیات با رویکردی عرفانی، اخلاقی و تربیتی برخوردار است. همچنین تفسیر نهج البلاغه را در مدرسۀ دارالشفاء از خطبه ۸۶ آغاز کرد که در زمینه قرآن کتاب درسنامه تفسیر سوره حمد و در زمینه نهج البلاغه کتاب اوصاف اولیای الهی منتشر شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.