کد خبر : 87157
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵
-

جولان جنگنده‌های چینی در حریم هوایی تایوان

جولان جنگنده‌های چینی در حریم هوایی تایوان
هشت فروند جنگنده چینی یکشنبه مصادف با آخرین روز ماه اکتبر وارد حوزه شناسایی دفاع هوایی تایوان شده و بیستمین نفوذ هواپیماهای ارتش چین به این حوزه طی این ماه را رقم زدند.

به گزارش سورپرس به نقل از پایگاه تایوان نیوز، وزارت دفاع ملی تایوان اعلام کرد،‌ شش فروند جنگنده Shenyang J-۱۶ ارتش آزادیبخش خلق چین و یک فروند هواپیمای نظامی هشدار اولیه مدل KJ-۵۰۰ این ارتش روز یکشنبه ۳۱ اکتبر وارد گوشه جنوب غربی منطقه شناسایی دفاع هوایی تایوان شدند.

همچنین طبق این بیانیه، یک فروند هواپیمای نظامی ضد زیردریایی مدل Shaanxi Y-۸ ارتش چین هم وارد گوشه های جنوب شرقی و جنوب غربی این منطقه شد.

بر اساس این گزارش، تایوان در پاسخ به این رخداد، هواپیماهای رهگیر اعزام کرد، هشدارهایی از طریق بی سیم فرستاد و سامانه‌های موشکی ضد هوایی را برای رصد هواپیماهای ارتش آزادیبخش خلق چین مستقر کرد.

بر اساس گزارشی که توسط وزارت دفاع ملی تایوان در ۲۷ اکتبر منتشر شد، چین در مدت گذشته از سال جاری میلادی تاکنون بیش از ۶۸۰ فروند هواپیمای نظامی را به این منطقه شناسایی دفاع هوایی تایوان با هدف تقویت تجسس، هماهنگی مانورهای بین نیروی دریایی و نیروی هوایی ارتش آزادیبخش خلق چین و فرسوده کردن تجهیزات دفاع هوایی تایوان ارسال کرده است.

جولان جنگنده‌های چینی در حریم هوایی تایوان

از سپتامبر سال گذشته میلادی تاکنون، چین با اعزام منظم هواپیماهای نظامی خود به منطقه شناسایی دفاع هوایی تایوان و اغلب از سمت جنوب غرب این منطقه، استفاده از به اصطلاح تاکتیک‌های منطقه خاکستری را تشدید کرده است.

حوزه شناسایی دفاع هوایی، منطقه ای فراتر از حریم هوایی یک کشور است که در آن کنترلگرهای ترافیک هوایی از هواپیماهای ورودی می خواهند تا خود را شناسایی کنند. تاکتیک‌های منطقه خاکستری به عنوان “تلاش یا مجموعه‌ای از تلاش‌ها فراتر از بازدارندگی و تضمین در حالت پایدار در راستای تلاش برای تحقق اهداف امنیتی یک طرف بدون توسل به استفاده مستقیم و قابل توجه از زور” تعریف می شود.

 

انتهای پیام/۱۰۱

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.