کد خبر : 111857
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱
-

جمعیت ۵ میلیون نفری معلولان عراق گرفتار بی‌توجهی دولت

جمعیت ۵ میلیون نفری معلولان عراق گرفتار بی‌توجهی دولت
معلولان جامعه عراق 13 درصد جمعیت بیش از 40 میلیون نفری این کشور را تشکیل می‌دهند.

به گزارش سورپرس، نبود بیمارستان‌های تخصصی برای معلولان و عدم تخصیص حقوق مناسب دولتی برای آنها همانند بسیاری از کشور در کنار مشکلات روانی، بر گرفتاری و مشکلات معلولان جامعه عراق افزوده است.

«ماجد التمیمی»، عضو پارلمان عراق در این باره اعلام کرد: شمار معلولان عراق بیش از ۵ میلیون نفر است و این قشر به دلیل نبود محیط مناسب برای زندگی عزتمندانه با مشکلات بسیاری دست به گریبان هستند همچنین حقوق اختصاص یافته به آنها اندک است و کفاف پیش پا افتاده‌ترین نیازهای آنان را هم نمی دهد به علاوه اینکه طراحی خیابان‌ها و ساختمان‌ها متناسب با وضعیت جسمی آنها نیست.

در همین ارتباط، «احمد محسن»، (۵۲ ساله) که درگیری‌های سال ۲۰۰۸ در بغداد در نیتجه اصابت گلوله دچار معلولیت شده است، گفت: من هنوز هم به هنگام حرکت در خیابان‌های بغداد دچار مشکل هستم، کاهش پیاده‌روهای بغداد نیز همانند بسیاری از کشورهای جهان برای معلولان مناسب بود.

وی گفت: برخی از ادارات دولتی بر حضور من برای انجام کارهای اداری اصرار دارند هر چند که فرزندم مدارک مربوط به معلولیت و دشواری حضور در ادارات را به کارمندان نشان می دهد .

«حسین علی ثابت» (۳۳ سال) که به هنگام اعتراضات مردمی سال ۲۰۱۹ میلادی با اصابت گلوله به ساق پای چپش دچار معلولیت شده هم اظهار داشت: ادارات دولتی رفتار خوبی با ما ندارند و می‌گویند اگر در اعتراضات شرکت نمی‌کردی، دچار معلولیت نمی‌شدی.

ثابت که برای حرکت از عصا استفاده می‌کند، گفت: ادارات دولتی، رستوران‌ها و سرویس‌های بهداشتی برای استفاده معلولان مناسب نیست همچنین پزشکان متخصص نیز در بیمارستان‌ها وجود ندارد.

از سوی دیگر، «حنان قاسم»، فعال مدنی و حقوقی عراق گفت: دولت اهتمامی به قشر معلولان ندارد و ادارات به دلیل بروکراسی و عدم نوسازی قوانین وضعیت معلولان را مدنظر قرار نمی دهد همچنین به دلیل کم تجربگی پزشکان گاهی شاهد قطع عضو افراد هستیم و این افراد از اضطراب‌های روانی نظیر افسردگی رنج می برند که گاهی شاهد خودکشی این افراد هستیم.

 

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.