کد خبر : 120239
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۹
-

مدیر HSE مجموعه پتروشیمی خلیج فارس خبر داد:

جلوگیری از رهایش ۱۷ میلیون تن کربن در سال با جمع آوری فلر در پالایشگاه گاز بیدبلند

جلوگیری از رهایش ۱۷ میلیون تن کربن در سال با جمع آوری فلر در پالایشگاه گاز بیدبلند
مدیر HSE مجموعه پتروشیمی خلیج فارس گفت: در حال حاضر در پالایشگاه گاز بیدبلند از طریق جمع آوری فلر، سالانه از رهایش ۱۷ میلیون تن کربن جلوگیری می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی سورپرس، محمدعلی خادمیان در نشست خبری در حاشیه برگزاری بیستمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست، توسعه پایدار را یک اصل در برنامه استراتژیک مجموعه پتروشیمی خلیج فارس عنوان کرد و افزود: یکی از مباحث عمده در این زمینه، موضوع فلرها است و در صدد بوده ایم که گازهای سر چاه نفت را که سوزانده می‌شود، خاموش کنیم و به وسیله آن محصولات باارزش تر تولید نماییم.

 

وی، خاطرنشان کرد: بر همین اساس سه پروژه تعریف کردیم که یکی پروژه بیدبلند خلیج فارس است که روزانه حدود ۶۰۰ میلیون فوت مکعب از گازها را در این پروژه اصلاح کرده ایم و در حالی که پیشتر این گازها سوزانده می‌شد، اکنون تبدیل به محصولات با ارزشی مانند اتان می‌شود.

 

خادمیان در ادامه گفت: پروژه دوم مکمل پروژه اول و به اعتبار یک میلیارد دلار است که خوراک پالایشگاه بیدبلند را کامل می‌کند. همچنین پروژه سوم، پروژه یادآوران خلیج فارس بوده که روزانه ۵۰۰ میلیون فوت مکعب گاز را از فلرهای منطقه جدا و به محصولات با ارزش افزوده تبدیل می‌کند.

 

مدیر HSE مجموعه پتروشیمی خلیج فارس اعلام کرد: خوشبختانه در حال حاضر در پالایشگاه گاز بیدبلند از طریق جمع آوری فلر، سالانه از رهایش ۱۷ میلیون تن کربن جلوگیری می‌شود.

 

وی در ادامه به اقدامات ارزشمند در زمینه مدیریت آب خوزستان و ماهشهر در حوزه پتروشیمی خلیج فارس اشاره کرد و گفت: به طور همزمان چندین موضوع را در دستور کار قرار دادیم که یکی از آنها احداث آب شیرین کن صنعتی است.

 

خادمیان خاطرنشان کرد: از طریق این پروژه، آب دریا شیرین و در صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد که این موضوع کمک بسیار شایانی به مسئله آب خوزستان دارد و بار بزرگی را از دوش کارون بر می‌دارد تا با استفاده بهینه از آب دریا و شیرین کردن آن در صنعت، آب‌های دیگر صرف مباحث شرب و کشاورزی ‌شود.

 

وی گفت: در حال حاضر روزانه فقط ۷۰ هزار متر مکعب آب در بندر امام مصرف می‌کنیم و به طور کلی حدود ۲۲۰ هزار متر مکعب در روز در ماهشهر، برداشت آب از رودخانه کارون داریم.

 

مدیر HSE مجموعه پتروشیمی خلیج فارس تصریح کرد: بازچرخانی آب را از دیگر اقدامات این مجموعه در زمینه مدیریت آب عنوان کرد و مشارکت در زمینه احداث تصفیه خانه بهبهان را از جمله اقدامات مجموعه پتروشیمی خلیج فارس در این حوزه برشمرد.

 

گزارش از: سیداحمد طبایی

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.