کد خبر : 121265
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶
-

جشنواره فیلم دریای سرخ عربستان با درخشش یک فیلم ایرانی

جشنواره فیلم دریای سرخ عربستان با درخشش یک فیلم ایرانی
دومین جشنواره «دریای سرخ» عربستان سعودی به کار خود خاتمه داد و در مراسم اختتامیه، فیلم‌هایی از عراق، تونس و ایران توانستند خوش بدرخشند.

به گزارش گروه بین الملل سورپرس، این جشنواره در دو سالی که از آغاز آن می‌گذرد، توانسته در کنار جشنواره بین‌المللی فیلم قاهره که قدمت بالایی دارد، برای خود جاپایی در منطقه باز کند. ۸۰ فیلم از عربستان سعودی و کشورهای عربی در این جشنواره حضور داشتند و در بخش مسابقه ۳۶ فیلم کوتاه و بلند به رقابت پرداختند.

اما در مراسم اختتامیه این جشنواره فیلم «روستای بی فرزند» از رضا جمالی جایزه بهترین فیلم‌نامه را داوران دریافت کرد.

صحنه‌ای از فیلم روستای بی فرزند

فیلم «جنائن معلقه» (بهداشت‌های معلق) اثر «احمد یاسین الدراجی» کارگردان عراقی نیز توانست جایزه بهترین فیلم داستانی بلند را از آن خود کند و جایزه «یسر طلایی» را دریافت کرد.

فیلم «جنائن معلقه» (بهداشت‌های معلق)

همچنین «لطفی ناثان» از تونس با فیلم «حرقه» (سوز) برنده جایزه بهترین کارگردانی شد و فیلم «بین الرمال» (میان شن‌ها) اثر محمد العطاوی از عربستان جایزه ویژه هیئت داوران را از آن خود کرد.

«آدم بیسا» از تونس نیز بابت نقش خود در فیلم «حرقه» جایزه بهترین بازیگر مرد و «عدیله بن دیمراد» از الجزایر بابت فیلم «الملکه الاخیره» (آخرین ملکه) برنده جایزه بهترین بازیگر زن شد.

میزان استقبال کشورهای عربی و منطقه از این جشنواره به حدی بود که «جمانا الراشد» رئیس هیئت امنای مؤسسه جشنواره سینمایی دریای سرخ در سخنان خود در اختتامیه گفت که دور دوم جشنواره سقف انتظارات از آن را بالا برد.

 

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.