کد خبر : 137384
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵
-

جزئیات برگزاری مراسم جاماندگان اربعین حسینی

جزئیات برگزاری مراسم جاماندگان اربعین حسینی
فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ به بیان توضیحاتی درباره جزئیات برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی پرداخت.

به گزارش سورپرس؛ سردار حسن زاده فرمانده سپاه محمد رسول الله در خصوص جزئیات راه پیمایی جاماندگان اربعین حسینی در روز چهارشنبه ۱۵ شهریور گفت: این پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی از میدان امام حسینی رأس ساعت ۶ صبح شروع می‌شود و بنا بر این است که در کمتر از ۴۵ دقیقه آغاز برنامه با زیارت عاشورا تمام و پیاده روی شروع شود و انتهای مسیر حرم حضرت عبدالعظیم حسنی است که طول این پیاده روی ۱۵ کیلومتر است.

وی در ادامه بیان کرد: تمهیدات خوبی پیش بینی شده و ستاد مردمی موکب ها و غرفه‌های فرهنگی و معنوی را تشکیل می‌دهند و امسال بالغ بر ۲ هزار ایستگاه صلواتی و موکب در طول مسیر داریم. سال گذشته ۴ میلیون نفر در پیاده روی جاماندگان اربعین شرکت کردند و امسال پیش بینی می‌شود که این تعداد افزایش پیدا کند.

حسن زاده با بیان اینکه اکثریت زائران که به کربلا و نجف رفته‌اند در حال برگشت هستند افزود: این افراد قطعاً در پیاده روی جاماندگان شرکت خواهند کرد. همه دستگاه‌ها در این مراسم حضور دارند و خدمات ارائه خواهند کرد. بالغ بر ۴ تا ۵ میلیون نفر در این پیاده روی شرکت خواهند کرد.

سردار حسن زاده ادامه داد: این مسیر به ۵۰ بلوک تقسیم شده و در هر بلوک یک پست امدادی و آمبولانس داریم و حتی پیش بینی شده که اورژانس هوایی هم در صورت لزوم مورد استفاده قرار بگیرد. نماز جماعت هم در چهل نقطه برگزار می‌شود و در داخل حرم هم در ۷ نقطه نماز جماعت برگزار خواهد شد.

حسن زاده افزود: مدارس طول مسیر هم برای باز هستند تا مردم برای استراحت و دستشویی و…. از آنها استفاده کنند. چند گروه مردمی بخشی این مسیر را به مسیر پیاده روی کربلا و بین الحرمین شبیه سازی خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از گرمازدگی مردم ابتدای صبح و یا غروب در این مراسم شرکت کنند. ۵ درمانگاه را در مسیر تجهیز کرده‌ایم مختص ارائه خدمات به مردمی که دچار گرمازدگی می‌شوند. آب سالم بهداشتی و خنک در طول مسیر تعبیه شده است و افراد در کمتر از ۵۰ قدم می‌توانند به آب دسترسی پیدا کنند.

فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ گفت: در روز اربعین شاهد بزرگترین و با عظمت ترین رویداد مردمی و معنوی پایتخت خواهیم بود. به مردم توصیه می‌کنیم که اصرار نداشته باشند که حتماً حرم حضرت عبدالعظیم را زیارت کنند تا شاهد ازدحام نباشیم.

انتهای پیام/ ۲۸۰

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.