کد خبر : 134353
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵
-

جزئیات آموزش ۷ زبان خارجی در مدارس

جزئیات آموزش ۷ زبان خارجی در مدارس
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش مصوبات این شورا را درخصوص افزایش تعداد زبان‌های خارجی قابل تدریس در مدارس و شیوه‌های نوین آموزشی توضیح داد.

به گزارش سورپرس؛ محمود امانی طهرانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در نشست خبری که امروز در ساختمان زنده‌یاد علاقه‌مندان وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش درباره زبان‌های خارجی دو وجه دارد. اول اینکه انتخابی است یعنی یک زبان باید انتخاب کرد ولی اینکه چه زبانی باشد، انتخابی است.

وی ادامه داد: عنوان زبان‌های قابل انتخاب می‌تواند تغییر کند، قبلاً انگلیسی، فرانسه، ایتالیایی، روسی و اسپانیایی بود که اکنون عربی و چینی هم اضافه شده است.

امانی طهرانی با طرح این پرسش که آیا امکان راه اندازی و تحقق این زبان هاست و اگر دانش‌آموزان مایل بودند چه باید انجام دهند، گفت: مصوبه در این زمینه راهگشایی کرده است و نظام آموزشی می‌تواند با روش‌های مختلف حضوری، مجازی و ترکیبی از این فضا حسن استفاده را کند و دانش‌آموزان به زبان‌هایی که تمایل به یادگیری دارند، بپردازند؛ البته گشودن این باب نیازمند مصوبه قانونی بود که انجام شد.

وی اضافه کرد: بر اساس مصوبه، مؤسسات ذی‌صلاح می‌توانند به میدان بیایند و برای دانش‌آموزان که متقاضی هستند ارائه شود، ولی حضور در این مؤسسات اجبار نیست؛ گروهی از اعضای شورا درباره زبان انگلیسی هم نظرشان این بود ولی در نهایت مقرر شد این سازوکار و آموزش زبان درباره سایر زبان‌ها در مؤسسات باشد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اظهار کرد: زبان انگلیسی مورد نقد فراوان است و به نظر می‌رسد شایستگی‌های لازم کسب نمی‌شود؛ بر همین اساس پیشنهاد شد آموزش زبان از ساعت پراکنده هفته به برنامه فشرده با معلم آموزش دیده تبدیل شود.

وی گفت: سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به عنوان متولی طرح زبان خارجی پیشنهاد کرده است که آموزش زبان خارج از مدرسه هم ارائه شود یعنی مثلا برای یک زبان ممکن است ۱۵ نفر در سراسر کشور باشد که امکان کلاس مجازی است و یا مراجعه دانش‌آموزان به مؤسسات مجاز وجود دارد.

وی درباره هزینه آموزش‌ها بیان کرد: اگر آموزش زبان خارجی به مؤسسات برود طبیعتاً رایگان نیست مگر آموزش و پرورش هزینه را تقبل کند. اما در زمینه ارزشیابی، نمره مؤسسه ملاک قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ ۲۸۰

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.