کد خبر : 139309
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹
-

وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛

جذب ۶۸ هزار معلم طی ۶ ماه

جذب ۶۸ هزار معلم طی ۶ ماه
وزیر آموزش و پرورش گفت: بیش از ۶۸ هزار معلم جدید طی ۶ ماه گذشته در بدنه وزارت آموزش و پرورش جذب شده است.

به گزارش سورپرس، رضامراد صحرایی پیش از ظهر پنجشنبه در جمع نو معلمان اصفهان در سالن کوثر ارتش با اشاره به اهمیت جایگاه آموزش و پرورش در کشور اظهار داشت: آموزش و پرورش دستگاهی است که همه باید برای رونق آن بکوشند، هر کسی در کشور کار می‌کند باید بداند که ثمره آن در آموزش و پرورش رقم می‌خورد.

امروز شرایط آموزش و پرورش خوب نیست

وی با بیان اینکه امروز شرایط آموزش و پرورش خوب نیست و این شرایط نتیجه اعتماد به نفس نداشتن برخی در گذشته است، ادامه داد: در وزارت آموزش و پرورش همه معلم هستند؛ شرافت من را نه درآمد و نگاه دیگران بلکه آن کودکی که می‌شود شهید همت و شهید خرازی تعیین می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به چالش‌هایی نظیر کمبود حقوق و کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش تصریح کرد: برنامه ما در سال جاری انتخاب بهترین‌ها بوده است برای این امر بسیار هزینه پرداخت کردیم، سفارش شده‌ها را نپذیرفتیم و با رویکرد شایسته سالاری انتخاب کردیم.

وی با بیان اینکه امروز معلمانی برگزیده شده‌اند که بهترین‌های سه دهه در آموزش و پرورش هستند، گفت: کار معلم به حدی مهم است که اگر از مراجع تقلید سوال کنید، می‌گویند من هم پرورده معلم هستم و این عین کلام رهبر معظم انقلاب است.

صحرایی با تاکید بر اینکه بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب معلم معمار هویت و آینده کشور است، ابراز داشت: از این رو در انتخابمان دقت بسیار داشتیم.

جذب ۶۸ هزار معلم طی ۶ ماه

استخفاف معلمان کار منافقان است

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه استخفاف معلمان کار منافقان است، ابراز داشت: امروز من به عنوان یک معلم خود را مصداق این آیه می‌دانم که فبای ذنب قتلت و باید خود را جوابگوی کشته شدن استعداد کودکان بدانم.

وی معلمان را افسران جنگ ترکیبی امروز اعلام کرد و گفت: دشمن سعی در رخنه در مدارس دارد و باید توجه داشت که حساسیت در انتخاب معلمان برای موفقیت در این جنگ بسیار مؤثر است.

صحرایی با بیان اینکه آموزش و پرورش ۴۰ درصد دولت را تشکیل می‌دهد، افزود: آموزش و پرورش متفاوت است و باید به آن متفاوت نگاه کرد؛ در آموزش و پرورش هیچ امری دستوری اجرا نمی‌شود.

تاکید بر لزوم ایجاد ارتباط شناختی بین معلمان و دانش آموزان

وی با تاکید بر لزوم ایجاد ارتباط شناختی بین معلمان و دانش آموزان ادامه داد: اصول ما از زمان پیامبر اکرم (ص) تا امروز ثابت است اما نمی‌توان با روش گذشته به نسل امروز تدریس کرد، باید الگوی ما در معلمی پیامبر اکرم (ص) باشد، کتاب‌ها و درس‌ها فراموش می‌شود و آنچه که می‌ماند، رفتارها و منش‌ها است.

وزیر آموزش و پرورش حذف ذهن تاریخی را آفت بزرگ ایجاد شده در جنگ ترکیبی دانست و اضافه کرد: امروز نمی‌گویند چه کسی به مردم فلسطین ظلم کرده و خانه‌های آنها را تصاحب کرده و پدران و مادران آنها را شهید کرده و وظیفه ما مبارزه با این تحریف است.

همه هراس دشمن از بیداری ما است

وی با بیان اینکه در سند سند تحول بنیادین آورده شده که دانش‌آموزان باید حقیقت‌طلب و میهن‌دوست بار بیایند، افزود: همه هراس دشمن از بیداری ما است؛ آنها تعجب می‌کنند که ما در مدارس شورای دانش‌آموزی داریم و بچه‌های ما از مدارس مشارکت‌پذیری را تمرین می‌کنند.

صحرایی با بیان اینکه برای معلمی کار حجمی و ساعتی مجاز نیست، تصریح کرد: در کمبود معلمی که اکنون مشاهده می‌کنیم بیش از یک دهه خلاف جهت سند بنیادین تحول حرکت شده است البته باید توجه داشت که در ۶ ماه گذشته بیش از ۶۸ هزار معلم جدید جذب کرده‌ایم و اگر این کمبود ریشه تاریخی ندارد چه زمانی در ۶ ماهه اول سال این تعداد معلم جذب شده‌اند.

وی با بیان اینکه اگر قانون رتبه‌بندی در جای خودش اجرا می‌شد، امروز شاهد سیل بازنشستگان نبودیم، ادامه داد: دلیل بازنشستگی کم‌سابقه امسال اجرا نشدن این قانون در زمان خود است.

وزیر آموزش و در خصوص قانون رتبه بندی آئین نامه مسیر رشد معلمی نیز گفت: این قانون به زودی تدوین و پس از تصویب به عنوان مکمل قانون رتبه بندی اجرا می‌شود.

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.