کد خبر : 121595
تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲
-

جدیدترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان

جدیدترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان
بنابر جدیدترین آمار جهانی کرونا، مجموع مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در دنیا تاکنون به ۶۵۶ میلیون و ۵۳۹ هزار و ۱۳۵ نفر رسیده و مرگ شش میلیون و ۶۶۷ هزار و ۸۹۲ بیمار نیز تایید شده است.

به گزارش سورپرس، براساس جدول جهانی “ورلداُمتر”، آمریکا با بیش از ۱۰۱ میلیون مبتلا و عبور از ۱.۱ میلیون قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با این بیماری قرار دارد.

در اروپا نیز فرانسه با ثبت بیش از ۳۸ میلیون مبتلا تا این لحظه رکورددار ابتلا در بین کشورهای قاره سبز است و روسیه با گذشتن از آمار ۳۹۲ هزار قربانی، همچنان بالاترین رقم مرگ و میر کرونایی را در میان کشورهای اروپایی دارد.

همچنین در قاره “آمریکای جنوبی” از بین ۱۴ کشوری که در جدول ورداُمتر جزو کشورهای این قاره دسته بندی شده‌اند، برزیل با بیش از ۳۵ میلیون مبتلا و بیش از ۶۹۱ هزار فوتی تاکنون بیشترین تعداد مبتلایان و قربانیان کرونا را در این قاره ثبت کرده است.

بنابر جدول به‌روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی “ورلداُمتر”، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (جمعه) به ترتیب به شرح زیر است:

# نام کشور مجموع مبتلایان مجموع قربانیان
۱ ایالات متحده ۱۰۱,۷۱۴,۱۵۷ ۱,۱۱۲,۷۹۷
۲ هند ۴۴,۶۷۶,۶۹۱ ۵۳۰,۶۶۳
۳ فرانسه ۳۸,۷۴۵,۵۲۳ ۱۶۰,۲۲۸
۴ آلمان ۳۶,۹۴۶,۵۷۴ ۱۵۹,۷۳۷
۵ برزیل ۳۵,۸۰۹,۸۳۲ ۶۹۱,۶۵۲
۶ کره جنوبی ۲۸,۰۶۲,۶۷۹ ۳۱,۲۹۸
۷ ژاپن ۲۶,۸۲۱,۸۵۳ ۵۲,۸۲۳
۸ ایتالیا ۲۴,۷۰۹,۴۰۴ ۱۸۲,۴۱۹
۹ انگلیس ۲۴,۰۵۳,۵۷۶ ۱۹۷,۷۲۳
۱۰ روسیه ۲۱,۶۹۲,۸۷۰ ۳۹۲,۸۳۲

همچنین ایران با مجموع هفت میلیون و ۵۶۰ هزار و ۳۲۳ مورد ابتلا و ۱۴۴ هزار و ۶۵۹ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در حال حاضر در رتبه هجدهم در جدول جهانی کرونا قرار دارد.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۸ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.