کد خبر : 138596
تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰
-

جدال سخت تیم‌‌های والیبال؛ برزیل محکوم به پیروزی مقابل ایران شد!

جدال سخت تیم‌‌های والیبال؛ برزیل محکوم به پیروزی مقابل ایران شد!
تیم ملی والیبال ایران در ششمین دیدار خود در رقابت‌های انتخابی المپیک به مصاف میزبان می‌رود و برزیلی‌ها برای کسب سهمیه پاریس محکوم به پیروزی در این دیدار حساس هستند.

به گزارش سورپرس؛ رقابت‌های والیبال گروه نخست انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس در گروه مردان از ۸ تا ۱۶ مهرماه ۱۴۰۲ به میزبانی شهر ریودوژانیرو و با حضور تیم‌های برزیل (میزبان)، ایتالیا، کوبا، اوکراین، جمهوری چک، ایران، آلمان و قطر پیگیری می‌شود.

تیم ملی والیبال ایران در ششمین مسابقه خود در این رقابت‌ها از ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه روز شنبه ۱۵ مهر به مصاف برزیل پرافتخارترین تیم والیبال جهان می‌رود. برزیلی‌ها که در حال حاضر با چهار برد و ۱۰ امتیاز در رتبه سوم جدول قرار دارند، برای کسب سهمیه باید تیم ایران را شکست دهند تا تعداد برد‌های خود را برای کسب سهمیه افزایش دهند و شکست برابر ملی‌پوشان اتفاق بسیار ناخوشایندی برای میزبان این مسابقات خواهد بود.

تیم ملی والیبال ایران نیز که مقابل ایتالیا قهرمان جهان نمایش تماشاگر پسندی ارائه داد در تلاش برای کسب دومین برد خود در این رقابت‌ها است تا جایگاه خود را در رده‌بندی جهانی بهبود بخشد.

تیم‌های ملی والیبال ایران و برزیل در طول تاریخ ۲۰ بار به مصاف یکدیگر رفتند که تنها سه برد سهم ایران در جدال‌ها بوده است و در هفده مسابقه برزیل فاتح میدان بوده است. آخرین رویارویی دو تیم نیز در قهرمانی مردان جهان سال ۲۰۲۲ بود که تیم ایران سه بر صفر مغلوب شد.

سه برد ایران مقابل این تیم نیز به لیگ جهانی ۲۰۱۴ برمی‌گردد که خولیو ولاسکو هدایت تیم ملی والیبال را برعهده داشت و اگر مردان والیبال ایران در ششمین مسابقه خود در انتخابی المپیک موفق به شکست برزیل شوند، طلوع‌کیان نخستین سرمربی ایرانی است که به این عنوان دست می‌یابد. البته یادمان نرود که شکست برزیل در خانه‌اش به ویژه مقابل تماشاگران که تا آخرین لحظه دست از حمایت تیم خود برنمی‌دارند، کار آسانی برای هیچ تیمی نیست.

مردان برزیل با ۱۴ دوره حضور در بازی‌های المپیک ۶ مدال شامل سه طلا و سه نقره مسابقات والیبال این رویداد مهم جهان را در گنجینه افتخارات خود دارند و امسال تلاش دارند تا برای پانزدهمین بار در المپیک شرکت کنند.

زردپوشان والیبال این کشور همچنین سابقه حضور در ۱۷ دوره رقابت‌های قهرمانی مردان جهان دارند که در هفت دوره روی سکو رفته‌اند. سه مدال طلا و قهرمانی، سه نایب قهرمانی و یک مدال برنز ره‌آورد والیبال برزیل از رقابت‌های جهانی است.

حضور در ۱۲ دوره جام جهانی از سال ۱۹۶۹ تاکنون نیز از دیگر افتخارات تیم ملی والیبال برزیل است که سه مقام قهرمانی و سه مدال برنز به دست آورده است.

همچنین ۱۰ جام قهرمانی، هفت مدال نقره و چهار مدال برنز لیگ جهانی و لیگ ملت‌ها در گنجینه افتخارات تیم ملی والیبال مردان برزیل که بزرگترین گنجینه افتخارات جهان است، وجود دارد.

انتهای پیام/ ۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.