کد خبر : 84166
تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
-

جاماندگان اربعین در تهران به سمت شهر ری می‌روند

جاماندگان اربعین در تهران به سمت شهر ری می‌روند
پیاده رویی جاماندگان اربعین حسینی از صبح امروز از میدان امام حسین تهران به سمت کربلای ایران حرم شاه عبدالعظیم حسنی اغاز شده است.

به گزارش سورپرس، در مسیر منتهی به حرم مطهر عبدالعظیم حسنی، عاشقان مکتب حسین، کوچک و بزرگ، پیر وجوان با در دست داشتن پرچم‌های یا اباعبدالله. یا حسین و لباس‌های مشکی برتن به یاد مسیر نجف تا کربلا در حرکتند.

در مسیر جاماندگان اربعین، غرفه‌های کمیته امداد امام خمینی برای کمک به نیازمندان با عنوان شور عاطفه‌ها در آستانه بازگشایی مدارس، موکب‌های عزاداری و پذیرایی با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برپاست. همچنین نیرو‌های انتظامی و دستگاه‌های خدمات رسان جمعیت هلال احمر، شهرداری در طول مسیر حضور دارند.

مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین ۱۴۰۰ از صبح امروز در تهران آغاز شده و عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) به طور خودجوش از نقاط مختلف تهران تا حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) پیاده‌روی می‌کنند.

همه ساله تعداد زیادی از دلدادگان و عاشقان اهل بیت علیهم السلام که به هر دلیلی نمی‌توانند خود را به همایش بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی در کربلای معلا برسانند، خود را به کربلای ایران رسانده و با پیاده‌روی در مسیر ۱۷ کیلومتری میدان امام حسین(ع) تهران تا حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) در شهرری به اقامه عزا می‌پردازند.

سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا این مراسم معنوی برگزار نشد و امسال نیز مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین با تدابیر لازم از صبح امروز برگزار می‌شود.

 آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) اعلام کرد: نحوه حضور زائران در حرم مطهر به نحوی طراحی شده که پس از سلام از راه دور، بدون ورود به فضای محدود ضریح‌های مقدس از مسیرهای تعیین شده عبور کنند و غیر از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در نقاط تعیین شده، هیچگونه برنامه دیگری که موجب توقف یا تجمع زائران باشد در آستان برگزار نخواهد شد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲۰ تهران با اشاره به برپایی ۲۰۰ غرفه در مسیر راهپیمایی اربعین، اظهار کرد: ۲۰ غرفه شامل موکب خبری، امداد و گمشدگان، پایگاه سلامت و خدمات بهداشتی، غرفه اداره ورزش، آموزش شهروندی و مدیریت پسماند، عفاف و حجاب و تشکل‌های مردم نهاد به شهروندان خدمات ارائه خواهند داد.

فرهاد افشار شهردار منطقه ۲۰ با اشاره به استقرار ۵۶۰ دستگاه اتوبوس برای بازگشت زائران از شهرری گفت: ناوگان اتوبوسرانی تهران از ساعات اولیه بامداد آماده باش هستند همچنین پارکینگ‌های شهدای شاملو، سیدالشهدا(ع)، ضلع شرقی حرم، بلوار شهدای ایرانیت، عطر یاس و خیابان شهید زهره‌وند آماده‌سازی شده است.

شهردار منطقه ۲۰ تصریح کرد: ۲۲۰ دستگاه اتوبوس، مینی بوس و ون برای بازگشت زائران به قرچک و ورامین از خیابان شهدای ۱۸ دی، خیابان شهید بیات و پارکینگ سیدالشهدا(ع) تدارک دیده است و مترو نیز با کاهش زمان رسیدن قطارها به سه دقیقه‌ونیم، آمادگی برای بازگشت ۵۰۰ هزار نفر را دارد.

 

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.