کد خبر : 43241
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
-

تیراندازی در ورودی دانشگاه کابل

تیراندازی در ورودی دانشگاه کابل
انفجار و تیراندازی در دانشگاه کابل به وقوع پیوست.

به گزارش گروه بین الملل سورپرس، انفجار و تیراندازی در دانشگاه کابل به وقوع پیوست. دانشجویان هم اکنون در حال فرار از دانشگاه هستند. مسیر‌های منتهی به دانشگاه نیز مسدود شده است.

تیراندازی و انفجار در حالی روی داد که مراسم گشایش نمایشگاه کتاب جمهوری اسلامی ایران و افغانستان در دانشگاه کابل در حال برگزاری بود. حمید عبیدی سخنگوی وزارت آموزش عالی افغانستان به خبرنگاران گفت: این تیراندازی در حالی صورت گرفت که قرار بود شماری از مقامات بلند پایه دولتی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب ایران شرکت کنند. وی افزود: صدای تیراندازی از داخل دانشگاه کابل شنیده می‌شود و دانشجویان در حال تخلیه ساختمان دانشگاه هستند.
طارق آرین سخنگوی وزارت کشور افغانستان هم گفت: پلیس به محل رویداد رسیده و در حال بررسی اوضاع است. سخنگوی وزارت کشور افغانستان اعلام کرد: صدای تیراندازی هنوز هم در منطقه شنیده می‌شود. وی افزود: «هنوز اطلاع نداریم که آیا با یک حمله هماهنگ سر و کار داریم یا چیز دیگری است.»

شاهدان می‌گویند دانشجویان از داخل محوطه دانشگاه فرار کرده بودند.

وی اضافه کرد: نیرو‌های امنیتی در منطقه حضور و تلاش دارند تا اوضاع را تحت کنترل خود درآوردند. آن‌ها با دقت در حال پیشروی هستند تا مانع از رسیدن آسیب به دانشجویان شوند.
شبه نظامیان طالبان اعلام کردند که در این ماجرا دخیل نبودند، اما در سال‌های اخیر چندین مرکز آموزشی از سوی گروه‌های افراطی نظیر داعش مورد حمله قرار گرفته است.
اکمل سمسور معاون سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان نیز به خبرنگاران گفت: تاکنون دستکم شش نفر زخمی و به بیمارستان منتقل شدند، اما شمار قربانیان ممکن است افزایش یابد.
«شاه حسین مرتضوی» مشاور ریاست جمهوری افغانستان نیز در پیامی اعلام کرد: تروریست‌ها با حمله به دانشگاه کابل نماد آگاهی، دانایی و وحدت ملی کشور را هدف قرار داده اند و طالبان با یک توئیت نمی‌توانند رفع مسئولیت کنند.
انتهای پیام/۱۱۱
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.