کد خبر : 11336
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۹
-

تکاپوی مکرون برای حفظ انسجام اتحادیه اروپای پسابرگزیت

تکاپوی مکرون برای حفظ انسجام اتحادیه اروپای پسابرگزیت

رئیس جمهوری فرانسه در سفر به لهستان که چند روز پس از برگزیت انجام شد، این سفر را «بسیار ویژه» توصیف و بر نقش پاریس، ورشو و برلین به عنوان سه عضو تعیین کننده این اتحاده در عصر پسابرگزیت تاکید کرد.

به گزارش سورپرس به نقل از نشریه فرانسوی لیبراسیون، سخنان امانوئل مکرون که در جریان سفر روز گذشته وی به ورشو مطرح شده، نشان دهنده اراده پاریس برای ایجاد اروپایی قوی‌تر، مستقل‌تر و متحدتر با همراهی شرکای استراتژیک و قدرت‌های بزرگ اروپایی است.

مکرون در سفر به ورشو خواستار برقراری روابط نزدیک‌تر با لهستان در شکل‌دهی به اتحادیه اروپا بدون انگلیس، در تامین امنیت اروپا و برقراری روابط با روسیه شد. او خواستار احیای مناسبات سه جانبه فرانسه، لهستان و آلمان شد و گفت که سه کشور مسوولیت و نقش تعیین کننده در آینده اروپا را بر عهده دارند و باید این نقش را بویژه پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به خوبی ایفا کنند.

رئیس جمهوری فرانسه که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را به عنوان روزی غم انگیز خوانده و ضرورت تلاش و عزم و اراده‌ای قوی برای ساختن اروپایی قدرتمند را خاطرنشان کرده بود، بر همگرایی اروپا در دوران پسابرگزیت تاکید کرد.

مکرون که امروز – سه شنبه – دومین روز سفر خود به لهستان را می گذراند، روز گذشته در دیدار با همتای لهستانی‌اش ، خواستار نقطه عطفی در روابط پاریس و ورشو شد. او گفته که تمایل دارد این دیدار به عنوان نقطه عطفی در روابط دو جانبه و رفع هر گونه سوء تفاهم باشد.

اتحادیه اروپا باید کارآمدتر شود

رئیس جمهوری لهستان هم گفت: ۲۷عضو اتحادیه اروپا باید کارآمدتر و جذاب تر شود به گونه ای که هیچ کسی تمایلی برای خروج از این اتحادیه نداشته باشد.

«فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری پیشین فرانسه در سال ۲۰۱۶ در پی لغو قرارداد خرید هلی‌کوپترهای نظامی فرانسوی از سوی ورشو سفر به این کشور را لغو کرده بود و روابط این دو کشور عضو اتحادیه اروپا و ناتو تحت تاثیر این اقدام قرار گرفت.
از سال ۲۰۱۵ لغو قرارداد خرید بالگرد های نظامی فرانسه از سوی ورشو، تنش در روابط دو کشور را در پی داشت و متعاقب آن سیاست‌های دو طرف در قالب روابط اروپایی و اتحادیه اروپا زاویه بیشتری یافت. لهستان قرار بود ۵۰فروند بالگرد نظامی مدل کاراکال ایرباس را از فرانسه خریداری کند.

انتهای پیام/٢٣۴

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.