توقف استقلال برابر فولاد قبل از دربی/ موقعیت آبی‌ها به خطر افتاد

با تصمیم کادر فنی فولاد هم کریستوفر کنت، موسی کولیبالی، محمد علی نژاد، سینا مریدی (۸۵- لوکاس کاندیدو)، شاهین توکلی، محمد خادمی منفرد، علی شجاعی (۸۵- وحید حیدریه)، جفرسون سیلوا دوسانتوس، محمد عسکری، عادل ارغند (۸۵- گاندوین منشأ) ساسان انصاری در ترکیب این تیم قرار گرفتند.

تلاش یک نیمه‌ای دو تیم تساوی بود

نیمه اول این دیدار تیم‌های فوتبال فولاد و استقلال تهران در حالی برگزار شد که دو تیم بازی آرام و پایاپایی را داشتند، هرچند دو تیم فرصت‌های زیادی روی دروازه یکدیگر ایجاد کردند اما نتوانستند به گل برسند. حرکت خطرناک بازیکنان استقلال روی دروازه فولاد خوزستان باعث شد تا شجاعی بازیکن فولاد مرتکب خطا شود. خطای این بازیکن موجب شد تا درگیری فیزیکی بین بازیکنان دو تیم به وجود بیاید که با دخالت داور و جریمه کردن بازیکنان دو تیم غائله را پایان داد. در ادامه هم دو تیم موقعیت‌های داشتند که نتوانستند از آنها به خوبی استفاده کنند.

توقف بازی به دلیل مصدومیت بازیکن فولاد

در دقیقه ۳۱ با برخورد دو بازیکن با یکدیگر در محوطه جریمه مصدومیت بازیکن فولاد را در پی داشت که برای مداوای این بازیکن بازی دقایقی توسط داور متوقف شد.

تعویض اجباری برای آبی‌های پایتخت

ایمان سلیمی مدافع تیم فوتبال استقلال تهران در دقیقه ۴۱ دچار مصدومیت شد که با بررسی پزشکان این تیم اعلام شد که باید این بازیکن تعویض شود که کادر فنی آبی‌ها ناچار به تعویض اجباری شدند تا یامگا جای این بازیکن را بگیرد.

شروع طوفانی شاگردان نکونام در نیمه دوم

در نیمه دوم استقلالی‌ها بازی را طوفانی آغاز کردند و در همان ۵ دقیقه ابتدایی فرصت‌های خوبی را داشتند که نتوانستند از آن استفاده کنند. بازیکنان فولاد خوزستان هم بعد از بازیکنان استقلال صاحب موقعیت شدند اما آنها هم در گلزنی ناکام ماندند تا بازی همچنان مساوی پابرجا بماند. بازی پر برخورد و پر حاشیه دو تیم گلی را در بر نداشت و موقعیت‌ها برای تیم‌ها یکی پس از دیگری از دست رفت.

شاگردان نکونام با فرصت سوزی به دربی رسیدند

استقلال که در نیمه دوم بخش عمده زمان بازی را در یک سوم دفاعی فولاد حضور داشت و حملات پرتعدادی را روی دروازه حریف پی ریزی کرد، نتوانست با وجود داشتن این موقعیت ها به گل برتری برسد. حتی تعویض های دقایق پایانی جواد نکونام هم نتوانست گره این بازی را باز کند تا فولاد که در رده چهاردهم جدول رده بندی قرار دارد دو امتیاز از استقلال بگیرد و به یک امتیاز خانگی دست پیدا کند.

استقلال هر چند در این دیدار به تساوی رسید اما با ۲۴ امتیاز در صدر جدول باقی ماند. این تیم در صورت شکست برابر پرسپولیس در دربی و پیروزی سپاهان در هفته سیزدهم، موقعیت خود را به خطر افتاده خواهد دید. فولاد هم با کسب یک امتیاز مقابل استقلال ۱۰ امتیازی شد و به رده ۱۴ جدول بازگشت.