کد خبر : 65574
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷
-

توسعه روابط ایران و تاجیکستان، عامل ارتقای امنیت منطقه

توسعه روابط ایران و تاجیکستان، عامل ارتقای امنیت منطقه
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: همکاری و توسعه روابط نیرو‌های مسلح ایران و تاجیکستان منجر به ارتقای امنیت و ثبات در منطقه خواهد شد.
به گزارش سورپرس، سردار سرلشکر محمد باقری در حاشیه دیدار سپهبد شیرعلی میرزا، وزیر دفاع جمهوری تاجیکستان، در جمع خبرنگاران گفت: امروز میزبان وزیر دفاع کشور دوست جمهوری تاجیکستان بودیم، تاجیکستان کشوری فارسی زبان است که فرهنگ، تاریخ و دین مشترکی با جمهوری اسلامی ایران دارد.

وی با بیان اینکه وزیر دفاع کشور تاجیکستان و هیات همراه در سفر به ایران از صنایع دفاعی کشورمان بازدید کردند، گفت: در این سفر پایه‌های توسعه روابط نظامی دو کشور گذاشته و قرار شد گروه کاری مشترک بین دو نیروی مسلح، روابط دفاعی نظامی دو کشور را برای آینده ترسیم و برنامه ریزی کنند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران افزود: در دیدار امروز با وزیر دفاع تاجیکستان درباره گروه‌های کاری مختلف از جمله مباحث نظامی و همکاری‌های آموزشی و … مذاکره شد که برنامه ریزی خواهد شد.

وی گفت: قطعا همکاری دو نیروی مسلح ایران و جمهوری تاجیکستان در ارتقای امنیت و ثبات منطقه و توسعه نیرو‌های مسلح تاجیکستان و استفاده از تجارب دو کشور تاثیر مثبتی خواهد داشت.

سرلشکر باقری افزود: این سفر وزیر دفاع تاجیکستان سرآغاز توسعه روابط دفاعی و نظامی بین دو کشور خواهد بود و بهار طبیعت به همراه بهار توسعه روابط نظامی خواهد بود.

سپهبد شیرعلی میرزا وزیر دفاع تاجیکستان نیز گفت: در این سفر رسمی که به جمهوری اسلامی ایران انجام دادیم از کارخانه‌ها و شرکت‌های صنعتی کشور دوست بازدید کردیم و با آن آشنا شدیم که زمینه همکاری هر دو کشور را فراهم می‌کند.
انتهای پیام/۱۱۱
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.